Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
no write permission on /var/lib/vdr/plugins/sc/cardclient.conf. Changes will not be saved!
skulle tro att du får ändra skriv rättigheterna till filen ..
Ska det behövas? Hur gör man det?
Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
pröva med
chmod +rw cardclient.conf
jag ändrade ägare på filen med chown, funkar fortfarande inte... Ska det verkligen vara "Using software decryption on card 0/0"
[general.info] SC version 1.0.0pre-AR-29b7b5f231c8 starting (VDR 1.7.27)Dec 6 12:03:17 htpc vdr: [3140] [general.info] loading cardclient config from /var/lib/vdr/plugins/sc/cardclient.confDec 6 12:03:17 htpc vdr: [3207] Netwatcher thread started (pid=3140, tid=3207)Dec 6 12:03:17 htpc vdr: [3140] [general.error] failed open /var/lib/vdr/plugins/sc/override.conf: Filen eller katalogen finns inteDec 6 12:03:17 htpc vdr: [3140] [general.error] failed open /var/lib/vdr/plugins/sc/smartcard.conf: Filen eller katalogen finns inteDec 6 12:03:17 htpc vdr: [3140] [general.error] failed open /var/lib/vdr/plugins/sc/cardslot.conf: Filen eller katalogen finns inteDec 6 12:03:17 htpc vdr: [3140] [general.error] failed open /var/lib/vdr/plugins/sc/SoftCam.Key: Filen eller katalogen finns inteDec 6 12:03:17 htpc vdr: [3140] [general.error] no keys loaded for softcam!Dec 6 12:03:17 htpc vdr: [3140] [general.info] Using software decryption on card 0/0
du saknar fler filer ...
failed open /var/lib/vdr/plugins/sc/override.conf:
failed open /var/lib/vdr/plugins/sc/smartcard.conf
failed open /var/lib/vdr/plugins/sc/SoftCam.Key
pröva att göra ett par tomma och se vad som händer ...tror inte du behöver ha något i dom ..
Nix, detta funkar inte, har ni några fler tips?
Jag har lagt in kanalerna via webgränssnittet, kan detta ställa till det?
Senast redigerad av Quazzi den 2012-12-06 klockan 12:30.
har aldrig kört detta men vad exakt är det som inte funkar ?
ändrade du det som atomized sa i cardclient.conf ?
enligt den senaste logen du skickade så ser det ut som om sc går igång
htpc vdr: [3140] [general.info] Using software decryption on card 0/0
dom filerna jag sa att du skulle skapa är lika dana i acamd förutom override.conf som inte finns i acamd vad jag vet iaf .
men som sagt var har aldrig kört med sc .
Ja, sc går igång men kodar inte av de kanaler som jag har. Jag la till de filer du nämde och ändrade i cardclient.conf som aomized sa. Det känns som att jag har missat något väldigt basic.
mot vilken typ av server kör du newcs / oscam / csp ?
har du rätt port ? anv/lösen ?