Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Boxer (mpeg4) CI+ i teorin

  1. #11
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    Oscam är både server och klient precis som bla CCcam men kan självklart användas tillsammans med t.ex mgcamd med.
    Varför sparka in öppna dörrar?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger
    Ok, med risk för att bli stämplad som idiot...

    Kan man på ngt sätt ansluta en CI+ CAM till datorn, stoppa sitt Boxer kort i den och sedan få OSCam att läsa koder därifrån?

    Vore tacksam om jag kunde få en förklaring på varför också om det inte är för mycket...

    /Jonas...

  3. #13
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Förrutsatt att du har rätt gränssnitt (PCMCIA?) på datorn, behöver du mata CAM:en med en TS-ström.
    Ut får du en avkodad TS-ström.
    Rent teoretiskt kanske man kan mata med en genererad TS-ström, för att sedan analysera den med resultatet.

    ..fast tveksamt att du kan få fram en algoritm för att återskapa avkodningen.
    Du får aldrig ut nyckeln.
    Ett annat problem är att nyckeln uppdateras, precis som med EMM.
    Det duger inte heller att 'fånga' den nya nyckeln eftersom den också är krypterad...
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger
    Ja, jo, ok...

    Jag kanske inte är så sugen på att hitta just nyckeln/koden jag har mer fokus på att få det här med CI+ att fungera med OSCam så att jag kan titta på de kanaler som kräver just CI+ skiten.

    Så till frågan igen: Kan man få OSCam att läsa Boxer kortet från en CI+ CAM ansluten till datorn?

    Idag läser min OSCam mitt Boxer kort från en kortläsare ansluten med USB och det funkar utmärkt hela vägen tillbaka till MediaPortal, med ett stort undantag. Jag kan naturligtvis inte se de kanaler som använder CI+ och det är det jag vill komma åt.

    Om det nu finns CI+ cammar (heter det så?) som både är godkända och innehåller denna 'koden' så borde det väl gå att 'prata' med dessa direkt från OSCam så att vi kan skita i det här med koden och låta cammen fixa detta själv, eller?

    Jag är inte helt säker på att cammen behöver matas med 'hela' ts-strömmen, skulle tro att det räcker att den levererar svar på de kodfrågor som skickas till den så att ts-strömmen kan avkodas korrekt samt att den får tugga på lite au som uppdaterar prenumerationer och kanske också 'koden'.

    /Jonas...

  5. #15
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av *Zapp* Visa inlägg

    Om det nu finns CI+ cammar (heter det så?) som både är godkända och innehåller denna 'koden' så borde det väl gå att 'prata' med dessa direkt från OSCam så att vi kan skita i det här med koden och låta cammen fixa detta själv, eller?
    Nej, det går inte eftersom de pratar olika "protokoll". Oscam kan prata t.ex. newcamd och en del andra protokoll. Men cammen kan bara förstå och koda av EN ts-ström i taget.

    Så glöm din idé, den kommer aldrig att funka.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Inlägg
    169
    Tackad
    16 gånger
    Om ditt behov är att kunna se Boxer HD via Mediaportal så behöver du ett ett TV-kort med CI+ modul, i den stoppar du en Alex. I din Oscam-servers USB-läsare stoppar du ditt Boxerkort. Detta löser ditt problem. Som alternativ till Alex kan du använda ett Seasoninterface med lämpligt program.

Liknande ämnen

  1. NewCS + Boxer MPEG4
    Av sunshinelover i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-24, 12:15
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-01-03, 21:20
  3. Redcam för Boxer och mpeg4 sändningarna
    Av Freelock i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-05, 05:59
  4. Dreambox 500T och Mpeg4 Boxer
    Av kalle2345 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-06, 22:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss