Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Hur ser man att det är en äkta 800hd se

  1. #1

    Hur ser man att det är en äkta 800hd se

    Jag ska köpa en begagnad dreambox 800HD se på blocket....
    Hur kan jag se att det är äkta box?
    Finns det några tydliga tecken?

    http://www.blocket.se/goteborg/Dream...8.htm?ca=2&w=3

    http://www.blocket.se/vastmanland/Dr...4.htm?ca=2&w=3

    http://www.blocket.se/stockholm/Drea...8.htm?ca=2&w=3

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    priset, priset, priset.. är den alldeles för dyr mot vad man får för pengarna, då är den ofta äkta. En ny kostar 3800 på billigaste stället enligt prisjakt.. så att använda omdömet är väl det bästa man kan göra.
    Det finns ett plugin för att kolla om den är äkta, men då måste man ju testköra boxen
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Annars har du fått hem den så finns det ett pluggin i boxen som heter genuine dreambox. Starta den och följ anvisningarna. Och skulle det visa sej att det är en falsk annons gör en anmälan.

    Med falsk annons menar jag om den inte går igenom testet. Det är olagligt att sälja klonboxar i sverige och då annonsen inte säger att det är en klon så är även det tvivelaktigt. Dock så skall det tilläggas om det står sunray på själva boxen så kommer inte hända så mycket dock så om det står dreambox på den så går det direkt på piratkopiering med andra ord olagligt att sälja i sverige

    Edit!
    På den andra annonsen så står det dolt att det är en klonbox med texten "sim 2.10" vilket betyder att det är en klonbox. Den förste och tredje står det inget om det
    Senast redigerad av Kammaflaje den 2012-11-20 klockan 20:33.

  4. #4
    Hej, jag fyller på lite här.
    Fick hem en 800HD se idag som jag köpte från cdon.com. Genuine pluginen fungerar inte, får ett felmeddelande istället för en kod. Typ som att den inte får kontakt med en server eller liknande, har dom sålt mig en klon? Finns det någon som kan köra samma plugin och se om det fungerar?

    Mvh en irriterad person......

    Btw, allt känns jäkligt bra och ser väldigt seriöst ut, både box, kartong, fjärr osv.

    Mvh Oskar

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Har du köpt den på cdon.com är den till 99,9% original då cdon.com handlar från nordstat som är dream-multimedia distributör i norden. Vad gäller genuine pluginen så fungerar den lite som den vill vad jag märkt. Har nog fått den att fungera 1 av 50 försök typ. Så det är nog inget fel på boxen utan mer fel i pluginen.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Oj då det var en gammal post detta lol... ahhja hur som de gånger jag testat pluginet så har det funkat.

  7. #7
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Sitter gammal image säkert med ssl82 tror jag.......lägg in openpli så kommer du bli nöjd.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    priset, priset, priset.. är den alldeles för dyr mot vad man får för pengarna, då är den ofta äkta. En ny kostar 3800 på billigaste stället enligt prisjakt.. så att använda omdömet är väl det bästa man kan göra.
    Gammal post, men iaf: Priset är ett väldigt vanskligt riktmärke. Begagnade går faktiskt att få billigt ibland, om de inte vet vad de har, eller t.ex. en dåligt skriven auktion. Självklart ska man vara väldigt försiktig om någon försöker kränga en ny box billigt. Men sälja kloner dyrt är ju inte speciellt svårt, och dessutom ganska vanligt. Klon såld för 3000 kr:

    http://www.tradera.com/dreambox-dm80...2315_200386028

    Citat Ursprungligen postat av ofrisk Visa inlägg
    Genuine pluginen fungerar inte, får ett felmeddelande istället för en kod. Typ som att den inte får kontakt med en server eller liknande, har dom sålt mig en klon? Finns det någon som kan köra samma plugin och se om det fungerar?
    Har du senaste originalimage? Fungerade för mig för någon vecka sedan iaf

  9. #9
    Jag har suttit och lagt in senaste orginalimagen och trixat här ikväll med hjälp av en polare över telefunken. Även lagt in någon fix vid uppdateringar eller va det var. fungerar fortfarande inte.
    Boxen är köpt på cdon, 3505:- som fyndvara(?)
    Ett par saker som jag tycker verkar vara lustigt är:
    jag har tydligen 8000 fjärrkontrollen
    genuine pluginen fungerar inte
    och jag fick med en scartomvandlare. läste någonstans att det skickade aldrig dream med, det gällde dock dm800 tror jag.
    Tittar jag på det positiva så står det varken Ferrari eller Sim någonstans
    MAC adress stämmer på både kartong, box och vid ifconfig. Tycker det är väldigt bra finnish på allt, känns som det är kvalitet på nå vis.

    Ska jag skicka tillbaka boxen och köpa en ny från ett annat ställe? Köpa en Vu+ Solo2/Duo2?

    Tack för era svar.

    Mvh Oskar

  10. #10
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ofrisk Visa inlägg
    Jag har suttit och lagt in senaste orginalimagen och trixat här ikväll med hjälp av en polare över telefunken. Även lagt in någon fix vid uppdateringar eller va det var. fungerar fortfarande inte.
    Boxen är köpt på cdon, 3505:- som fyndvara(?)
    Ett par saker som jag tycker verkar vara lustigt är:
    jag har tydligen 8000 fjärrkontrollen
    genuine pluginen fungerar inte
    och jag fick med en scartomvandlare. läste någonstans att det skickade aldrig dream med, det gällde dock dm800 tror jag.
    Tittar jag på det positiva så står det varken Ferrari eller Sim någonstans
    MAC adress stämmer på både kartong, box och vid ifconfig. Tycker det är väldigt bra finnish på allt, känns som det är kvalitet på nå vis.

    Ska jag skicka tillbaka boxen och köpa en ny från ett annat ställe? Köpa en Vu+ Solo2/Duo2?

    Tack för era svar.

    Mvh Oskar
    Jag tror inte det är något fel på boxen.... du har fel och gammal image !!!
    Jag kan hjälpa dig imorgon då kommer du bli nöjd.

Liknande ämnen

  1. Original 800HD eller Clone 800HD SE
    Av mrmomeni i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-08-06, 13:07
  2. Äkta, eller inte äkta...?
    Av ctm555 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-14, 14:45
  3. Äkta Dreambox?
    Av ctm555 i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-11-02, 14:58
  4. Äkta Dreambox?
    Av Kiske i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 20:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss