Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hjälp med DM500HD-S2

  1. #1

    Hjälp med DM500HD-S2

    Hej! Behöver lite snabb hjälp. Har köpt en DM500HD och behöver lite snabb hjälp med att få igång den. Just nu ligger det såklart en orginal image på den som man inte kan göra så mycket med, så jag undrar hur jag hittar en bra image i denna rejält röriga djungeln att flasha in. Vet hur man flashar osv, har bara dålig koll på olika bootloaders, SIM-kort osv. Vill ju såklart inte bricka den det första man gör pga en dålig chansning.

    Hade gärna använt någon Gemini men jag läste i filarkivet att det verkar vara lite krabb med att få in Cams på den. Finns det någon färdig variant att lägga in med MGCamd? Behöver jag göra något ytterliggare sen för att söka satelliter? Några speciella listor eller liknande.

    Tack på förhand.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Kör in newnigma2 eller openpli (sök på google) så flashar du in den kan va att du behöver en ny bootloader också hör av dej igen om flashingen säger invalid image eller något sånt

  3. #3
    jag behöver också hjälp, köpte en clon och det var förinstallerad med peter pan 1,6 och allting funkade fint förutom att den bytte ljudet på vissa kanaler till danska efter 10 min, då laddade jag ner nyare pp image 2,3 och flashade om, efter det så startar inte boxen, laddade sedan den här image DDD-dm500-OE1.6-v.2.7-ramiMAHER #ssl84b och flashade med dream up och då startar boxen bara när den bootar cirka 5 sec sedan försvinner allting, nu vågar jag inte röra mer den, är det något som vet vad har jag sabbat och hur fixar jag det. skulle vara tacksam om nån kunde post lite länkar till images som fungerar.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    78
    Tackad
    4 gånger

    Hjälp med DM500HD-S2

    Vad har du för sim?
    Är det sim2 så tar du hem image från www.dreamoem.com, själv kör jag openpli vilket funkar stabilt.
    | Vu+ Solo 4K Open Pli 6 |

  5. #5
    det står 210 på kortet.
    kan inte ladda några image från länken ovan, alla är spärrade

  6. #6
    löste problemet. efter att provat flera olika image fastnade bilden alltid på boot logo och sedan slocknade boxen,,, löste det genom att efter flash gjorde jag boxen strömlöst och sedan fungerade allting fint

Liknande ämnen

  1. Slö DM500HD
    Av chester11 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-23, 21:47
  2. Akut hjälp DM500HD - gemini2
    Av PelikanKro i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-06, 14:31
  3. Dm500hd
    Av Gocke1 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-03, 19:20
  4. Hjälp!! DM500HD
    Av CharlieX77 i forum Dreambox
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-06-30, 10:08
  5. hjälp dm500hd
    Av arsenal i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-06-09, 09:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss