Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Mottagning nya Astra 2F

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Troligen enklare att se kanalerna över nätet om du ansluter via en VPN-tunnel.

  2. #12
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jo, jag vet att det går men parabol är roligare. Annars så är det lugnt, det är bara komplement egentligen så det är ingen fara.

  3. #13
    Hej, jag har precis kommit hem från Cypern. Med mig till Sverige tog jag nu min 2.7 meters American DH dish i aluminium med polar mount stativ och InvaCom Quad LNB. Jag använde antennen för Viasat 4.8E mottagning. Jag använde den även för 28.2E BBC1-4 när det gick tidigare. Grejen är att jag får inte plats med den här på vår tomt och jag misstänker att denna antennen kan vara guld värd för 1N/2E/2F och senare 2G mottagning i Scandinavien. Nu vet jag inte om det är emot reglerna att annonsera här så kanske någon kan hjälpa mig att hitta till "annons-forumet" här på Comhit.

    Mvh
    Kelly
    Ystad

  4. #14
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    ehmm
    Köp och Sälj
    Här kan privata köp- och säljanonnser förekomma! OBS! Inget gällande piratkort!
    Ange [Köpes] resp [Säljes] i rubriken genom att välja rätt prefix. Svar sker via Privata Meddelanden

    http://www.comhit.net/forumdisplay.p...-och-S%C3%A4lj
    Multitasking means screwing up several things at once.


  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    För er som inte kan/får sätta upp en jätteparabol riktsad mot 28 öst, har ICECRYPT tagit fram två mottagare med inbyggd BISS-dekryptering av signalerna från Intelsat 907 på 27,5V där det krävs en mindre parabol. Signalerna är till för militära förband från Storbritannien utomlands Mottagarna säljs bl.a. av BRYMAR (www.brymar.co.uk)

    Rätt många mottagare har funktionen att ställa in BISS-dekryptering själv (googla) så ofta behövs det ingen ny mottagare utan "bara " Vilka kodnycklarna är får ni också googla på.
    Senast redigerad av Schwede30 den 2014-11-09 klockan 08:41.

  6. #16
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Schwede30, grymt. Det är enda alternativet för folk som bor långt utanför täckningsområdet, där det t.ex. skulle krävas typ 4-5meters parabol för mottagning. Här i Sverige går det fortfarande att ta emot med inte allt för stor parabol. Problemet är bara att dessa stora paraboler kostar en hel del pengar.

    Sedan finns det tyvärr inte garantier att BISS-krypteringen kommer finnas kvar på dessa system framöver om allt för många börjar använda det, kan ju bli så att dom till slut byter till PowerVU eller något annat hemskt, och då är det roliga slut.

    Men tack för informationen.

Liknande ämnen

  1. försämrad mottagning
    Av steffe06 i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-28, 10:01
  2. mottagning DB500-T
    Av karlandreasa i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-01, 11:54
  3. Box med bra mottagning
    Av ynot i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 16:25
  4. Dålig mottagning
    Av kalle2345 i forum Boxer
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-09-09, 23:17
  5. tv4-mottagning
    Av Monzzon i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-06-06, 19:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss