Sitter med en 7020HD kopplad till en Dovado 4GR router med en usbdongel Telia 3g.
Får inte detta att funka. Tipps?
Sitter med en 7020HD kopplad till en Dovado 4GR router med en usbdongel Telia 3g.
Får inte detta att funka. Tipps?
Senast redigerad av stona den 2012-11-26 klockan 22:52.
får du det att funka me dator i router?? i så fall har det inget med boxen att göra.
Kolla manualen för routern vilka inställningar du behöver konfa där för att de ska lira med ett usb-modem.
Du behöver kanwske uppdatera usb-modemet med. Svårt att gissa sig fram för oss. Du får börja med uteslutningsmetoden och försöka lokalisera ver de felar!
DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120
Hehe lite otydligt beskrivet
Lanet funkar ok
Jag kommer åt boxen via webläsaren från lan.
Routern är updaterad.
Jag kommer åt internet från routern.
Har pratat med Telia idag som fixat en publik ip (dock utan resultat)
Har provat öppna alla portar från 2-65000.
De verkar som boxen inte tar sig ut på "internet"
För Telias mobila bredband är portarna 25, 135-139 och 445 spärrade men de borde inte behövas?
Jag var tvungen att ha en halv meter usb kabel mellan Duvado o dongel,sen funkade det
vad va de som funkade då Dreamboxen eller internet?
Har också haft problem med en dovado router, för ett år sedan, alla enheter (datorer, androider, ipads m.m.) fick IP-adress, men den vägrade dela ut adress till dreamboxen. Läs inlägget här (se sidan 5 för mitt inlägg, men läs de andra inläggen också, kan vara samma fall som ditt.)
http://www.comhit.net/showthread.php...ghlight=dovado
Senast redigerad av viairdeto den 2012-11-28 klockan 22:03.
Provade de tack. Funkade dock inge bättre.
Provade att ladda hem plugins via boxen å de funkar fint så den har kontakt med nätet.
Försöker komma åt boxen via telnet via en dator utifrån utan att lyckas. Har öppnat Tcp/udp port 23 i routern
Men om du kommer åt att ladda ner plugins borde inte boxen ha några problem att komma åt din server. Har du kollat genom alla konfigfiler så att de stämmer?
Har ingen erfarenhet av just dovados produkter men finns det någon brandvägg eller något annat i routern som kan stoppa ingående anropstrafik trots att du öppnat port 23?
DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120