Resultat 1 till 10 av 79

Ämne: Frågor på problemställningar MythTv och sasc-ng

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Har ju kört mythtv sen version 0.19 så har ju varit med om det mesta. Just nu har jag en 2tb som lagringsdisk och en 500gb som system, livetv och inspelningsdisk och filmer, bilder, musik på lagringsdisken utdelat via samba och xfs som filsystem och har inte upplevt några större problem.
    Jag vet att version 0.25 ska ha lite problem om du kör fler frontend's med att släppa korten efter livetv avslut på en frontend ska vara bättre i 26 "inte orkat byta", o var noga med o ändra livetv ordningen på korten i mythtv-setup när du har fler frontend's så du slipper krockar mellan schemalagda inspelningar o livetv.
    /Mixo

Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Mixo Visa inlägg
    Har ju kört mythtv sen version 0.19 så har ju varit med om det mesta. Just nu har jag en 2tb som lagringsdisk och en 500gb som system, livetv och inspelningsdisk och filmer, bilder, musik på lagringsdisken utdelat via samba och xfs som filsystem och har inte upplevt några större problem.
    Jag vet att version 0.25 ska ha lite problem om du kör fler frontend's med att släppa korten efter livetv avslut på en frontend ska vara bättre i 26 "inte orkat byta", o var noga med o ändra livetv ordningen på korten i mythtv-setup när du har fler frontend's så du slipper krockar mellan schemalagda inspelningar o livetv.
    /Mixo
    Jag funderar på att skaffa en stor singledisk för att lagra inspelningar på. Det finns ingen anledning att offra utrymme på min raid-array för inspelningar.
    Om jag börjar med att skaffa en större single lagringsdisk kan jag även prova att lagra liveTv på den. Problemet med att använda raid-arrayen uppstår när man tittar på HD på flera frontends samtidigt. Accesstiden blev för långsam då det tar tid att skriva till en raid5-array vilket resulterade att det i mythbackend-logg stod att den väntade på att skriva till hårddisken. Frågan är vad som händer om använder en singledisk för LiveTv? Kan man kolla på upp till fyra HD-kanaler samtidigt utan problem?

XFS med stöd för trim är aktiverat på SSD:n som jag nu använder för liveTv.

LiveTV ordningen på korten i mythtv-setup är fixade, det var till en början irriterande att få upp frågan om att den snart byter kanal om man kollade på samma adapter som skall starta inspelning

Bortsett från det "sista" är jag imponerad över MythTv. Särskilt att den kan flagga (popup) för reklam på inspelningar. Att enkelt trycka på FF på fjärren och hoppa över reklamen är fantastiskt.

Liknande ämnen

1. Mythtv + sasc-ng + newcs
    Av jolaren i forum Boxer
    Svar: 62
    Senaste inlägg: 2010-04-11, 15:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss