Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hur får jag igång min Humax CI-5100C mottagare?

pitan
    Gäst

Hur får jag igång min Humax CI-5100C mottagare?

Köpte för en tid sen en Humax mottagare vilket så här långt har varit en flopp! :evil: Till mottagaren ingick en CA-modul, viaccess red.
    Har läst i andra trådar om personer som haft liknande men inte identiska problem och har inte hittat lösningen till varför min mottagare fortfarande bara står och samlar damm.
    Problemet jag har är att jag får meddelandena "ingen eller dålig signal" samt "kodad kanal och ogiltigt kort". Har ett AU-kort som inte fungerar samt ett Funcard med slipstream-filer som fungerar lika illa. Med ett originalkort från CH i min Humax fungerar samtliga kanaler på kortet ex. Viasat Sport (denna kanalen vill jag verkligen ha!). Om jag däremot provar mitt AU-kort och mitt Funcard i min polares MACAB Dcb-101 så får jag in 1000 och en kanal.
    Vad är problemet med Humaxen? :roll:

Gäst
    provat med guldkort?

Jag har exakt samma problem som dig och har ett guldkort som fungerar i en annan box men inte i humaxen. Hoppas någon kan hjälpa oss!

mvh

Kolla in http://comhit.net/viewtopic.php?t=3809&highlight= kan kanske hjälpa en aning...

//Per

Liknande ämnen

1. CI Humax 5100C
    Av Dragon i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-01, 22:09
  2. humax cl -5100c
    Av cl1 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-13, 11:12
  3. Humax 5100C
    Av tepes i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-30, 20:50
  4. Humax CI-5100c
    Av Bozze i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-31, 19:54
  5. Humax 5100C,
    Av Loucas i forum Com Hem
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 18:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss