Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 37

Ämne: Beslutsångest!

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Har man en bra och stor tv framförallt 40 tum och större, då tycker jag inte att man ska köra med scart...Jag märkte rätt stor skillnad på en 46 tum från scart till Hdmi.

  2. #12
    Köpte boxen till slut Efter lite pill så funkar allt som det ska. Oj vilken skillnad det är. Menyerna med openpli 3.0 är riktigt snygga och grym bild på HD-kanalerna, Belv även bättre på SD. Enda minuset är den nya fjärren. Riktigt oskön att hålla i och knapparna siter helt fel. Gillande den jag hade tidigare bättre..

    Enda grejen jag funderar lite över är att SNR ligger på 82-83% nu istället för 93% som jag hade tidigare med min 600:a. Samma kablar och uttag i väggen. Kanske inte gör nån skillnad men varför är det så?

  3. #13
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Du kan inte jämföra SNR mellan boxarna, det är ett subjektivt värde, vad är 93 % ?? Kan man få 100% i så fall vad är det ? Ska du visa något värde så är det i db som gäller. DM500HD-S visar ofta 100%, men om du ställer in så att den ska visa i db istället så får man olika värden på 100%, dvs. 100% kan vara 15 db eller 18 db eller .... Så vad säger det ??
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #14
    Håller helt och hållet med. Tänkte inte alls på det sättet

  5. #15
    Nu sitter jag här och blir gråhårig pga av att jag inte får till inspelning till min PC. Lade till en ny monteringspunkt via "monteringshanteraren". Följde en guide i en anna tråd. Men på något sätt måste jag väl välja att boxen ska spela in till den ist för en intern hdd? När jag trycker på "rec" (nya fjärren) står det att "ingen HDD hittad eller HDD inte initierad"

    Tips någon?

  6. #16
    Detta är gjort:

    Inställningar

    Aktiv = Aktivera
    Lokalt delningsnamn = PC
    Monteringstyp = CIFS delning
    Server IP = 192.168.0.8
    Server delning = Namnet på den utdelade mappen på din dator
    use as HDD replacement = Ja
    Monteringsoptioner = rw
    Användarnamn = Din dators inloggningsnamn
    Lösenord = Lösenordet som du har på din kontoinloggning på datorn

  7. #17
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    mount -t cifs 192.168.0.8:/mappen /media/hdd -o userasswd
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av orbital Visa inlägg
    Köpte boxen till slut Efter lite pill så funkar allt som det ska. Oj vilken skillnad det är. Menyerna med openpli 3.0 är riktigt snygga och grym bild på HD-kanalerna, Belv även bättre på SD. Enda minuset är den nya fjärren. Riktigt oskön att hålla i och knapparna siter helt fel. Gillande den jag hade tidigare bättre..

    Enda grejen jag funderar lite över är att SNR ligger på 82-83% nu istället för 93% som jag hade tidigare med min 600:a. Samma kablar och uttag i väggen. Kanske inte gör nån skillnad men varför är det så?


    Jag är i samma sits som du var, ska jag investera i DM500c HD eller fortsätta med DM600 C.
    Hur pass mycket bättre bild blev det på SD kanalerna? marginellt eller mycket bättre?

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    mount -t cifs 192.168.0.8:/mappen /media/hdd -o userasswd
    Med vad och var gör jag detta?

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av toks Visa inlägg
    Jag är i samma sits som du var, ska jag investera i DM500c HD eller fortsätta med DM600 C.
    Hur pass mycket bättre bild blev det på SD kanalerna? marginellt eller mycket bättre?
    Det är bara å köpa Fast man blir lite frustrerad när man ser hur grym bild det är på HD-kanalerna, då vill man ha allt i HD efter det. SD kanalerna blev marginellt bättre, men man märker skillnad.

Liknande ämnen

  1. beslutsångest dm800 lr dm 8K?
    Av pl1sk3n i forum Dreambox
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-08-24, 04:47
  2. beslutsångest-personalköp!
    Av lacrits68 i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-02-26, 10:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss