Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 37

Ämne: Beslutsångest!

  1. #1

    Angry Beslutsångest!

    Tjena.

    Just nu har jag en DM600C, har varit kanon-nöjd hittills. Det enda jag är lite besviken på är bilden. Har kopplat den via scart in i förstärkaren och sen vidare till TV:n. Sen har jag ju en ganska stor TV (55" sony bravia), så det kanske inte är så konstigt att bilden blir grynig.

    Så nu är jag inne på att köpa en DM500HD istället. Dels för att få HDMI-ut, tillgång till HD-kanaler (SVT) och bättre bild på SD kanalerna (?). Men då är frågan om det är värt dom pengarna? Blir bilden så pass mkt bättre att det märks stor skillnad på SD-kanalerna. Någon som kör med en DM500HD med comhem som kan ge lite respons? Alla svar uppskattas.

    Ha en bra dag!

  2. #2

  3. #3
    Att jag missa den tråden. tack! Går det att byta tunern i dm500hd? Tänkte på om man någon gång byter till satelit, om det då går att byta tuner eller om jag måste köpa ny box..

  4. #4
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Inte i 500 nej, men gå upp en modell till Dm800 SE så har du utbytbara tuners
    Multitasking means screwing up several things at once.


  5. #5
    Var ju oifs inte så många jämförelser där med just 500HD, men fick ju ändå ett "hum" om hur det ligger till. Synd att man inte kunde byta tuner. Brorsan tjötar på mig att jag ska ge upp comhem och köra på CD ist. För få bättre bild och kunna se FLER HD-kanaler.. Men då ska man bröta upp parabol å grejer med. För egentligen kommer jag bara kunna se 2 HD-kanaler, och det är SVT hmm, och möjligen bättre bild på dom övriga kanalerna..

    Svårt detta

  6. #6
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Du får ju inte tillgång till HD-kanalerna på comhem oavsett box (utom deras egna) vad jag förstått. (har ej comslem själv)
    Multitasking means screwing up several things at once.


  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    Min fru blev jätteglad då "hon fick" orginal dreambox med HD i vardagsrummet, hade tidigare 7020 scart där.
    SD kanalerna blev enkelt uttryckt skitbra med hdmi.
    Förövrigt märkte aldrig jag någon skillnad på 600 VS 7200.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    har har comhem via min tv och ci+ modul hd kanalerna är som hd på parabol och sd som körs digitalt via comhem och sattelit ser du ingen skillnad på kör en 500 hd på sattelit

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Du får ju inte tillgång till HD-kanalerna på comhem oavsett box (utom deras egna) vad jag förstått. (har ej comslem själv)
    Jag får tillgång till SVTs HD kanaler men alla andra är pairade med deras boxar (jävla skit) Men har hört lite olika när det gäller TV4 HD, men det senasten är att den inte funkar, eller?

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av cyborgpunte Visa inlägg
    Min fru blev jätteglad då "hon fick" orginal dreambox med HD i vardagsrummet, hade tidigare 7020 scart där.
    SD kanalerna blev enkelt uttryckt skitbra med hdmi.
    Förövrigt märkte aldrig jag någon skillnad på 600 VS 7200.
    Det låter ju onekeligen trevligt. Blir nog en liten julklapp till mig själv till helgen ändå

Liknande ämnen

  1. beslutsångest dm800 lr dm 8K?
    Av pl1sk3n i forum Dreambox
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-08-24, 04:47
  2. beslutsångest-personalköp!
    Av lacrits68 i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-02-26, 10:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss