Sökte vidare och fann nedanstående forumtråd:
http://www.comhit.net/showthread.php/24116-DM7020-tunern-på-väg-att-gå-sönder
Här verkar en trasig kondensator, C60003 på 22uF 25V, kunna ge problem med att få in kanaler.
Själv räddade jag i våras en inspelningsbar DVD-spelare genom att byta ut en trasig kondensator. Vid uppstart kom det upp ”Hello”, sedan var det tvärstopp. Den kondensatorn hade blivit så varm att den bullat till sig på ändytan med elektrolyt som pressats ut. Där syntes felet ...
Den kritiska kondensatorn C60003 i minDM7020 syns det inget fel på, men den kan kanske vara felaktig trots det. Testar dock än så länge enbart med en nödlösning. Pallade upp boxen och tog bort glasdörrarna för att få bättre ventilation. Plockade dessutom bort hårddisken,eftersom jag inte verkar ha någon användning för den. Allt för att minimera temperaturen i boxen. Bra, oavsett om det är nätdelen eller annat som är boven i dramat. Nu håller jag tummarna för att det räcker med dom där åtgärderna... Kanske ide att köpa en sån där fläkt som bl a används till laptop? Kostar nog inte så värst mycket vid direktköp från Kina.