Jeg har købt en Vu+ Duo og vil have mit viasat kort til at køre i den.
Kan jeg downloade CCCam el OSCAM , hvorfra ?
Jeg har købt en Vu+ Duo og vil have mit viasat kort til at køre i den.
Kan jeg downloade CCCam el OSCAM , hvorfra ?
Tak for link !
Der ligger 3 filer skal de lægges i VU+ ???
Installation:
-mipsel for oe1.6 images,sim2 images and openpli 2.1(and openpli variants)
-mips32el-nf dm800 oe2.0 images(original)
-mips32el openpli3.0 ,vu,and oe2.0 images(all models except dm800)
copy attached file to /tmp
mipsel for oe1.6
by telnet
opkg install -force-overwrite /tmp/ enigma2-plugin-extensions-tspanel_6.7_mipsel.ipk
or by update-about button from previous versions or directly from all TSpanel servers
Tak , jeg forstår intet af ovenstående.
Er der nogen der kan guide mig igennem hvad jeg skal gøre for at få Viasat og CD på ???
Ladda ner openpli 3.0 http://openpli.org/
Flasha imagen (du kanske behöver flasha en ny bootloader först)
Ladda ner oscam från plugins menyn
Editera configfilerna oscam.conf, oscam.server och oscam.user
Ftp:a tilbaks configfilerna till boxen
beson
Clarke-Tech ET9000HD x 2 | Raspberry PI
Tak jeg håber du/ i har tid til at hjælpe, kanon stor tak !!!
Ladda ner openpli 3.0 http://openpli.org/ - Det er gjort og ligger nu i VU+
Flasha imagen (du kanske behöver flasha en ny bootloader först) , ???
Ladda ner oscam från plugins menyn , altså fra VU+ under menu plugins ???
Editera configfilerna oscam.conf, oscam.server och oscam.user ????
Ftp:a tilbaks configfilerna till boxen ???
Flasha imagen (du kanske behöver flasha en ny bootloader först) , ??? - Om det lyckades att flasha imagen, behöver du inte flasha ny bootloader.
Ladda ner oscam från plugins menyn , altså fra VU+ under menu plugins ??? - Ja, ladda ner från menu->plugins, och installera oscam.
Editera configfilerna oscam.conf, oscam.server och oscam.user ???? - När du installerat oscam, ligger configfilerna i mappen /var/tuxbox/config
Dessa filer för du över till din dator med ett FTP program (t.ex Filezilla) och editerar för dom kort du har.
Ftp:a tilbaks configfilerna till boxen ??? - Efter editering av filerna lägger du tillbaks dom i /var/tuxbox/config med ditt FTP prog (Filezilla)
beson
Clarke-Tech ET9000HD x 2 | Raspberry PI
Jeg har nu gjort stort set det hele mangler :
Editera configfilerna oscam.conf, oscam.server och oscam.user ???? - När du installerat oscam, ligger configfilerna i mappen /var/tuxbox/config
Dessa filer för du över till din dator med ett FTP program (t.ex Filezilla) och editerar för dom kort du har.
Ftp:a tilbaks configfilerna till boxen ??? - Efter editering av filerna lägger du tillbaks dom i /var/tuxbox/config med ditt FTP prog (Filezilla)
Er det for at skrive boks id på viasat boks ind ????
Hej.
Jag har en solo2 och har installerat senaste OpenPli 3.0 och laddat hem samt installerat oscam-stable.
Sedan när jag försöker hitta config filerna som du beskriver ovan, finns de ej under den sökvägen!?
Jag har abbonemang på Canal Digital-Total och är just nu endast intresserad av att på bästa sett få tillgång till deras kanalpaket, epg m.m.
Tacksam för hjälp!![]()