Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Tappat bilden på DM600S...?

  1. #1

    Tappat bilden på DM600S...?

    Har tre boxar (en DM500S HD och två DM600S), och helt plötsligt har bilden försvunnit på de två 600-boxarna medan 500:an funkar som den ska.

    600-boxarna hittar kanalerna samt visar info om vilket program som (borde) visas, men bilden är svart. Har gjort nya kanalsökningar, men det gör ingen skillnad.

    Har Peter Pan.

    Någon som råkat ut för samma sak nu i dagarna alt. vet vad det kan röra sig om och i så fall hur jag ska åtgärda det...?

  2. #2
    razorx
    Gäst

    Tappat bilden på DM600S...?

    Vad för setup har du? Cardserver och cam? Blir svårt att gissa.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Vad för setup har du? Cardserver och cam? Blir svårt att gissa.
    När jag går in i Peter Pan-menyn så står det Mgcamd, och när jag går in under Cam info så står det bara "no ecm info"...? Vilken info om cardserver behövs för att gå vidare?

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Var har du ditt programkort? I en egen server eller i någon av boxarna?
    Och har du inget eget programkort så slutar diskussionen här, för enligt reglerna får man inte diskutera cardsharing utanför det egna hushållet i detta forum.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    I en egen server. Jag fick bild på BBC World, men ingen annanstans. Håller på med en ny manuell transpondersökning nu - får se om det hjälper (kan detta ha ändrat sig, men att boxarna inte uppdaterats automatiskt...?).

    Edit: efter ny manuell transpondersökning så får jag åtminstone textning på t.ex C more, men fortfarande ingen bild...?

    Edit 2: som sagt, DM500:an tuffar på, men alltså ingen av de två DM600rna (och båda verkar ha "lagt av" samtidigt...?).
    Senast redigerad av klubbo den 2012-12-27 klockan 18:16.

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om du får fram epg och textning för kanalerna så är kanalerna rätt inställda och det hjälper ej att göra en ny kanalsökning utan det är avkodningen som inte fungerar.

    Om du talar om vilken programvara du kör på din kortserver och postar utdrag ur loggen med ev. felmeddelanden blir det lättare att hjälpa dig.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    Tack för svar, ska försöka återkomma med de uppgifterna!

    Den enda förändringen jag kan komma på har skett är att det efter tomtens besök dök upp tre surfplattor i hemmet som använder sig av Sanna trådlösa nätverk som jag har till dreamboxarna - har sedan tidigare några iphones och datorer som går på samma nätverk - kan boven ligga där, dvs kan jag hypotetiskt sett ha för många enheter som slåss om samma utrymme i nätverket? Och i så fall, kan boxarna hypotetiskt sett ha blivit "utslagna"? Jag har ju bevisligen kanalerna via parabolen, men ingen avkodning...?

    Edit: har en några år gammal Netgear RangeMax router som funkar bra i övrigt.
    Senast redigerad av klubbo den 2012-12-27 klockan 21:47.

  8. #8

    Sv: Tappat bilden på DM600S...?

    Det kan vara boven. Kan inget om Router, men på mina enheter ger en Router mig 192.168.0.* som ip medan en annan ger mig 83.*.*.* och kopplar jag in fler än 5 på extern 83.*.... Kan jag inte få internet koppling till alla enheter.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

  9. #9
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Klientboxarna har väl fel IP till servern?
    Kör med fast IP eller dhcp-reservation så slipper du liknande krångel.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Det kan helt enkelt vara en begränsning på IP-adresser i routern, vilket visar att du ställt in allt rätt. Man bör inte dela ut fler adresser än vad man använder, allt för att vara säker på att ingen annan skall kunna hacka sig in i ditt nätverk och ta en ledig IP. Ifall du har satt i din router att endast dela ut 192.168.3.2-192.168.3.10 och du plötsligt har datorer, dreamboxar och surfplattor som slåss om samma IP-adresser, då kan du få problem. Det bästa är att ha DHCP tillslaget, men att även låsa MAC-adressen till en IP-adress i routern, så när du startar om din box, så får den alltid en given IP tilldelad utav din router, och du behöver inte ange att du skall ha fast IP i din dreambox. Detta går att göra på de flesta routrarna. Ifall du har 5 dynamiska IP-adresser av din internet-leverantör, då kan det också vara problem, kolla upp alla IP-adresserna, så att alla har en LAN-adress, dvs 192.168.X.X och inte en 83.X.X.X-adress, eftersom då betyder det att det är en extern IP-adress som du får av t.ex. bredbandsbolaget.

Liknande ämnen

  1. Q10 DM600s
    Av pepparkaka i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-11, 19:47
  2. tappat hd
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-24, 13:54
  3. Det verkar som om många tappat bilden på CD...
    Av Xanoc i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-01, 08:12
  4. tappat kanaler
    Av bomm i forum Canal Digital
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-02-11, 21:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss