Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: VU+ Solo2 HDMI-problem?

  1. #1

    VU+ Solo2 HDMI-problem?

    Köpte en Solo2 igår. Försökte starta den men:

    Varje gång jag kopplar in boxen via hdmi till min tv slutar fjärren att fungera. Tror inte det är boxen som hänger sig för det ser bra ut när boxen bootar. Tar jag ur hdmi-kabel kan jag navigera med hjälp av fjärren (ser att jag flyttat mig i menyer när kabel åter ansluts). Har varit hos säljaren idag och där fungerar det klockrent. De kan inte förklara varför det är så.

    Jag har följande:

    * VU:s orginalmjukvara
    * 4 år gammal plasma, LG 50PS8000

    PS. Min gamla box fungerade utan problem tills den dog.

  2. #2
    Min solo2 funkar klockrent

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    35
    Tackad
    3 gånger
    Har själv ingen Solo men har en tanke på att det kan ha med HDMI-CEC inställningen att göra?
    Pröva att avaktivera den i menyn när du har scarten ansluten (om det nu finns en scart på Solo2?)

    Citat Ursprungligen postat av snaijdarn Visa inlägg
    Köpte en Solo2 igår. Försökte starta den men:

    Varje gång jag kopplar in boxen via hdmi till min tv slutar fjärren att fungera. Tror inte det är boxen som hänger sig för det ser bra ut när boxen bootar. Tar jag ur hdmi-kabel kan jag navigera med hjälp av fjärren (ser att jag flyttat mig i menyer när kabel åter ansluts). Har varit hos säljaren idag och där fungerar det klockrent. De kan inte förklara varför det är så.

    Jag har följande:

    * VU:s orginalmjukvara
    * 4 år gammal plasma, LG 50PS8000

    PS. Min gamla box fungerade utan problem tills den dog.

  4. #4
    Kopplade den till vår tjock-tv (scart) där allt fungerar perfekt. Ändrade CEC-settingen och provade på plasman. Funkade inte... För att göra det ännu mer konstigt så kan navigeringen fungera lite (läs dåligt men ändå) i undermenyer som setup osv. Dock fungerar det aldrig i huvudvyn.

  5. #5
    Grattis heggi

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    35
    Tackad
    3 gånger
    Har inte direkt något mer att komma med än att du kan testa med att installera om VU imagen. Förresten HDMI kabeln är det den som kom med boxen?

    Citat Ursprungligen postat av snaijdarn Visa inlägg
    Kopplade den till vår tjock-tv (scart) där allt fungerar perfekt. Ändrade CEC-settingen och provade på plasman. Funkade inte... För att göra det ännu mer konstigt så kan navigeringen fungera lite (läs dåligt men ändå) i undermenyer som setup osv. Dock fungerar det aldrig i huvudvyn.
    VU+Duo2, Black Hole 2.1.5 Spaun SUR 211F x2, Thor 0,8W, Astra 4,8E, Hotbird 13.0E, Astra 19.2E

  7. #7
    Bra ide att installera om imagen. Skall testa detta lite senare idag. Var hittar jag den? Har provat med medföljande hdmi-kabel + en som jag använt tidigare. Samma resultat på båda.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    35
    Tackad
    3 gånger
    Jag kör med Black Hole imagen till min Duo, funkar perfekt! Black Hole image till Solo2 finns här http://www.vuplus-community.net/board/

    Citat Ursprungligen postat av snaijdarn Visa inlägg
    Bra ide att installera om imagen. Skall testa detta lite senare idag. Var hittar jag den? Har provat med medföljande hdmi-kabel + en som jag använt tidigare. Samma resultat på båda.
    VU+Duo2, Black Hole 2.1.5 Spaun SUR 211F x2, Thor 0,8W, Astra 4,8E, Hotbird 13.0E, Astra 19.2E

  9. #9
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det här påminner lite om trådar jag läst här i forumet om plasma-TV som stör Dreambox så att fjärrkontrollen inte fungerar. Då har rådet varit att flytta mottagaren längre bort från TV:n för att minska problemet.

    Kanske är det samma grej här...? Prova och se om det gör skillnad ifall du har mottagaren längre från TV:n?

    Bara ett långskott, men kanske värt att prova...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #10
    Provade att flytta boxen så långt bort från TV:n som min längsta hdmi-kabel tillåter. Då fungerar det bättre. Verkar som om atomized har rätt. Men då är ju boxen värdelös för jag vill ju ha den i anslutning till all min elektronik som TV, förstärkare mm. Känns ju inte roligt att slänga in boxen i en garderob för att man skall kunna använda den...

Liknande ämnen

  1. Vu+ solo2 och duo2
    Av heggi i forum Vu+
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2013-01-15, 12:43
  2. DM800 HD se problem med HDMI
    Av kankii i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-06-26, 16:45
  3. New Vu+ SOLO2 & Vu+ DUO2
    Av dragonevo i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-13, 22:26
  4. Problem med bild på HDMI
    Av marten i forum AzBox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-22, 21:51
  5. DVI-HDMI problem
    Av tomaten68 i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-03-14, 20:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss