frasse, Leatherface: Jag vet bara att jag inte kan zappa när jag streamar, spelar in eller timeshiftar för att tunern är upptagen. Därför misstänkte jag att jag inte skulle kunna byta kanal för att streama eller streama från den kanal jag redan står på eftersom tunern redan är upptagen med permanent timeshift.
Om man kan byta kanal via webif och inte bara med fjärren trots att permanent timeshift är igång så är ju det problemet löst - men frågan är om man kan streama den kanal man redan står på - om permanent timeshift på ngt sätt känner av att man försöker starta en stream och då stänger av sig självt - vilket jag tycker låter osannolikt (startar mina streamar genom VLC på datorn), därav min tveksamhet inför den lösningen.
Men jag testade att installera Multi QuickButton och det visade sig att grön knapp default är/var inställd på "Subservice Selection". Grön är även min play-knapp så trodde det hade med det att göra. Tog bort den "binden" utan resultat. Fungerade inte heller när jag "playa" med OK-knappen istället för grön knapp.
Gul knapp var inställd på "InfoBar Audio Selection" men blev ingen skillnad när jag tog bort den och la till endast "Start Timeshift".
När jag går in i undertext-menyn då timeshift är igång så är ju Swedish ikryssat så det känns mer som någon bugg eller något än ett "logiskt fel", men som sagt - kryssar man av Swedish och på igen så fungerar det under timeshift. Stänger jag sen av timeshift så fungerar inte undertexterna på "vanlig" TV istället. Då kan man antingen stänga av o sätta på igen eller byta kanal så fungerar det igen.
Edit: att flytta timeshift till röd knapp gjorde ingen skillnad...

Svara med citat