Juppe, nej det går inte. Så fungerar inte unicable / SCR utan tanken är att man kan köra 4st boxar (om varje box har 1 lnb ingång) på en och samma kabel, antingen seriekopplat från box till box, eller så har man en kabel från parabolens LNB (som måste vara en unicable LNB), till en vanlig splitter, dom ska vara splitter för satellitsignaler och måste ha DC-pass. Varje box i sin tur måste sedan stödja denna teknik, och varje box måste konfigureras för vilken av de 4st kanalerna som ska användas. Jag har sett (för någon vecka sedan) att det finns unicable LNBs med en SCR utgång för 4st mottagare PLUS 1st vanlig LNB utgång. Typ legacy port eller vad man ska kalla det. Har också sett en variant till som har 2st vanlig utgångar.
Själva unicable tekniken ska (vad jag vet) kunna stödja 8st mottagare i en kabel från LNBn, är inte helt säker på det dock, jag har bara sett LNBer som ger dig 4st boxar mot SCR utgången på LNBn. Men de flesta har nog inte mer än 4st boxar hemma, och det är ju enkelt montera upp en till parabol med en LNB som har SCR utgång, så man kan köra 8st boxar om man behöver det.
Schwede30, jag har också sett att sådana system finns. Ganska bra, men det kostar pengar, dessa prylar är mer tänkta för headend, och dyrare system, smatv och annat, där man har många kunder som i sin tur kan betala för prylarna. Inget för en hemanvändare egentligen, om man inte har mycket speciella krav.

Svara med citat