Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: CIFS + Dynamiskt IP

  1. #1

    CIFS + Dynamiskt IP

    Hejsan,

    Jag tänkte spela in från min dreambox (800SE HD) till en HDD i min dator (win7). Jag fick allting att fungera med inspelning och allt. Men efter att jag startat om min Dreambox så hittade den inte längre min mount. Jag såg att min Dreambox hade bytt IP. Jag kör ingen router alls i nätverket (använder endast switch) och funderar om det är pga detta? Jag undrar ifall det finns någon lösning på detta. Ett sätt att slippa köra med lokala IP-adresser.

    Här ser ni en mycket vacker bild som jag har ritat av mitt nätverk. Så kanske ni får en liten inblick i hur det ser ut.
    net.jpg

    Tack!
    Senast redigerad av maniak den 2013-01-10 klockan 22:58. Anledning: Lade till bild

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Inte menar du att du släpper ut din Dreambox rätt ut på internet ????? Vem gör sånt ?? Såp gör om gör rätt och skydda dina datorer + dreamboxen mha. en router.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. NewNigma2 cifs mount
    Av Bryt i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 13:27
  2. CIFS mount med Dreambox
    Av Deas i forum Guider
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-17, 12:42
  3. CIFS mount
    Av Pz007 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 09:17
  4. CIFS
    Av elke i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-26, 18:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss