Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: 16E Poblem

  1. #1

    16E Poblem

    Hej har haft en vanlig parabol. Med en lnb som funkade bra. Tills motor parade.
    Hade behov av flera satelliter tex Thor 1W så jag skaffade T55 parabol. Nu får jag in stark signal på Thor 1W Sirius 4,9E och Hotbird 13E inget på Eutelsat 16E. Signalstyrkan ligger över 90 och kvalité över 80 på alla de tre satelliter men inget på 16E. Har prövat andra lnb.

    De här lnb som tar in två satelliter som ligger så nära varandra är de något att ha? Vad ska man ha tips tack.
    Börjar misstänka att parabol T55 är för liten. Någon som har likadan och får in både Hotbird13 och Eutelsat16?
    På den.
    sent from one x

  2. #2

    Sv: 16E Poblem

    Kan lägga till bor i Norrköping.

    sent from one x

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    115
    Tackad
    9 gånger
    Hej!

    har själv en T90 med ett separat huvud för varje satellit (detta), brukar bli bäst med ett för varje.

    Dock har jag ej ställt in parabolen själv.

    MVH!

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Kan du göra en Blindsökning? (En del mottagare har funktionen att de stegar sig igenom frekvenserna och symbolhastigheter samt FEC från början till slut, alltså utan att använda de frekvenser som är lagrade för varje satellit i mottagaren. Det kan vara så att LNBt har hamnat lite ur sitt läge och att du istället tar emot signaler från ASTRA19. Alternativt kan du ange ASTRA19 som din satellit och söka efter kanaler.

    Om satelliiterna ligger tillräckligt nära varandra (upp till 1 grads skuillnad) går det att sätta LNBt "mitt emellan" satellitpositionerna. Har bara provat det för 4 och 5 grader väst.

    (Bor i Lund)

  5. #5
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    24
    Tackad
    1 gånger
    T55 är för liten för 16E

  6. #6
    16e lägg den i mitten strunta i 13 och 19 så kommer det funka
    då kan ta du ta in 1w 5e 16e och kanske 28e
    till 16 bör du ha lite bättre lnb typ inverto eller liknande.
    (Helsingborg)

Liknande ämnen

  1. Bara jag som har poblem med Viasats kanaler?
    Av Legende i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-06, 15:37
  2. Poblem!!!!
    Av Nikodemus i forum Viasat
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-08-30, 13:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss