Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Status av medlemmar

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger

    Status av medlemmar

    Inte en livsviktig fråga kanske, men jag blir lite nyfiken hur det fungerar med status indikeringen för medlemmar.
    Dels det som står typ, "Färsking" och dels det som indikeras av "Gröna pluppar".

    Jag tycks förstå att det finns en viss hierarki; (Där 1 är lägst, och 5 är högst)
    1. Färsking
    2. Medlem
    3. Seniormedlem
    4. Donator
    5. ComHit Crew


    Vet inte om jag fattat detta rätt, då jag sett att en Färsking kan varit registrerad sedan 2003, medan det finns Medlem som "bara" varit registrerad nåt år (eller kanske t.o.m. bara månader)
    Skulle vara kul att veta kriterierna mellan de olika nivåerna?
    Donator, när blir man det? Är det (som det låter) ekonomisk sponsring till ComHit?
    Att ComHit Crew är admin med högsta rättigheter och behörighet är ganska självklart

    Sedan har jag noterat att det finns olika antal "gröna pluppar" under benämningen (Seniormedlem, Donator och ComHit Crew), vad innebär det?

    Även att dessa "pluppar" ibland ser ut att vara mer grå än grön, är detta nån slags status?
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Donator har man kunnat bli några gånger när det har samlats in pengar till ny server-hårdvara för siten.

    I övrigt vet jag inte så mycket om vad som styr "rankingen".
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    'Plupparna' är väl kopplade till antal inlägg, eller?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  4. #4
    Seniormedlem ginowares avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    321
    Tackad
    10 gånger
    Jag är tydligen Seniormedlem , betyder det att jag är gammal då?

  5. #5
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Om jag inte har helt fel så är det en kombination av registreringsdatum, antal inlägg, antal tack och denna lilla ikon under inlägget reputation-40b.png

    Titeln har använder liknande attribut men kan förändras manuellt också, ex. Donator/Admin/Crew

    Har man Seniormedlem som titel kan man utnyttja pensionärsrabatten här på siten
    Multitasking means screwing up several things at once.


  6. #6
    Skriver härmed mitt första riktiga inlägg här på ComHit.
    Jag hoppas steppa upp mitt spel från gröngöling till ninja.

Liknande ämnen

  1. Status på Boxer och kortdelning.
    Av PsyDuck i forum Boxer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 22:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss