Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: bilden rullar

  1. #1
    berg
    Gäst

    bilden rullar

    Hej!
    Jag har Comhem med guldkort. Det har funkat utmärkt i flera månader. Men i förrgår började bilden hacka. Sen var det allmänt struligt i ett halvt dygn. Nu rullar bilden i rasande fart, och i bakgrunden kan jag urskilja rutan " Du kan inte se den här kanalen...". Det har pågått i ett dygn nu, och verkar inte bli bättre. Beror det här på något mottagningsfel där jag bor, eller finns det nåt jag kan göra?
    Jag har provat att stänga av boxen, och även att dra ur sladden en liten stund.
    Är det någon som har något tips?

  2. #2
    berg
    Gäst
    Jag har kollat alla anslutningar, och försökt att gå förbi alla apparater. Jag har kopplat direkt från antennuttaget till boxen till TV:n. Men bilden rullar ändå. På ettan till femman hör jag ljudet men bilden är svart. På tillexempel VH1 är det rätt bild och ljud, men bilden rullar i rasande fart. På Canal+ rullar bilden och jag kan se den röda rutan i bakgrunden.
    Jag kan inte komma in på boxinställningar eftersom menubilden är sned och rullar så fort att jag inte kan vart jag ska trycka.
    Kan det vara nåt fel på mottagningen i mitt hus, eller har det blivit nåt fel på kortet?
    Det här har pågått i två dygn nu.
    Är mycket tacksam för alla tips.

  3. #3

    Knacka på hos

    grannen och fråga om du får testa hos han....

  4. #4
    Tycker det låter som att det är ett hårdvarufel på din box jag med tanke på att du säger att menyerna också rullar.

    Kolla om en analog kanal rullar också på boxen, och sedan se om det är samma sak på tv:n om signalen inte går genom boxen. Rullar den bara på boxen så är sannolikheten ganska stor att boxen är trasig eftersom inte kortet behöver användas då de analoga kanalerna inte är kodade.

  5. #5
    berg
    Gäst
    Det verkar funka nu. Kan ha varit en störning i huset där jag bor. Men tack för att ni försökte hjälpa till.

Liknande ämnen

  1. DM500c bilden rullar
    Av henriks11 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-22, 19:05
  2. Bilden från boxer bara rullar snett
    Av billeh i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 18:57
  3. Bilden fryser!
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-28, 12:28
  4. bilden hackar
    Av Snouser i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-03, 15:04
  5. [LÖST] bilden försvinner!
    Av farbror_joakim i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-19, 07:09

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss