Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 29

Ämne: openbox x5

  1. #11
    Funkar verkligen textningen på alla kanaler, (dvs.att textraderna inte stannar kvar för kort eller lång tid)??
    Har haft ett antal olika Open- och Skybox-modeller, exempel på kanaler där undertexterna blir knäppa:
    Animal Planet
    BBC Lifestyle
    Travel Channel
    BBC Knowledge
    National Geographic
    TCM Nordic
    Disney Channel
    Disney XD
    History Channel
    Discovery World
    Viasat History

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jajko Visa inlägg
    tar tillbaka allt jag sagt...det är en riktig skitbox! textningen fungerar förvisso bra...men det är också det enda den kan!
    ber om ursäkt om jag lurat nån!
    Men för 400:- kan man väl ha den som sovrumsbox?!
    Och kosta på lite pyssel med att städa in favoriter med fjärren, och förhoppningsvis inte behöva editera så mycket
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jajko Visa inlägg
    Efter lite mer pillande...det verkar inte finnas möjlighet att ta ut fil för favoriter och editera i datorn!!! > Och att göra det med fjärren verkar väldigt krångligt...
    Tro om detta kan va nån lösning som editor (typ Dreambox edit) ?
    Ingen aning om den funkar på andra än S9
    Senast redigerad av tobbe54 den 2013-02-12 klockan 12:32.
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ingebern3 Visa inlägg
    Funkar verkligen textningen på alla kanaler, (dvs.att textraderna inte stannar kvar för kort eller lång tid)??
    Har haft ett antal olika Open- och Skybox-modeller, exempel på kanaler där undertexterna blir knäppa:
    Animal Planet
    BBC Lifestyle
    Travel Channel
    BBC Knowledge
    National Geographic
    TCM Nordic
    Disney Channel
    Disney XD
    History Channel
    Discovery World
    Viasat History
    svar: ja, textningen fungerar bra och ser skaplig ut på hd-ready tv...på full-hd tv däremot blir det väldigt "lego"...
    visst är det som tobbe54 säger...till sovrummet funkar den alldeles utmärkt när man väl sorterat kanalerna med fjärren...vafan...den kostar ju ändå bara 288 + frakt just nu...
    fick just hem exemplar nr 2...ska genast börja testa den...tänk om...nr 1 kanske är ett måndags ex? hmmm...
    jag återkommer...

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    nr 2 uppackad...nu ska vi se om den fungerar också...

    IMG_0109.jpgIMG_0110.jpgIMG_0117.jpgIMG_0118.jpgIMG_0119.jpg

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jajko Visa inlägg
    nr 2 uppackad...nu ska vi se om den fungerar också...

    IMG_0109.jpgIMG_0110.jpgIMG_0117.jpgIMG_0118.jpgIMG_0119.jpg
    Du som ändå är i testartagen, kan du kolla den editor som jag skickade länken i inlägg #13?

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    so far so good...fjärren funkar mycket bättre på box nr 2...kan till och med rikta fjärren mot väggen bakom mig och låta signalen studsa till boxen...inte illa...inte alls rikningskänslig alltså! känns allmänt rappare än första boxen...
    efter vad jag kan se...så är kruxet att det inte går att få ut nån fil att editera! kanske går att hacka sig in i boxen på nåt sätt...men jag tvivlar...

    edit: får inte igång nånting av "finesserna" som youtube,vod,gprs...men skitsamma....box nr 2 är ändå helt ok...textningen FUNGERAR och fjärren funkar inte sämre än nån annan kinabox...så därför...rekommenderas (för det priset)!
    ursäkta hattandet fram å tillbaka...men vem kunde tro att box nr 2 skulle funka bättre?
    Senast redigerad av jajko den 2013-02-12 klockan 14:47.

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jajko Visa inlägg
    så är kruxet att det inte går att få ut nån fil att editera! kanske går att hacka sig in i boxen på nåt sätt...men jag tvivlar...
    Men kunde du testa länken till edit programmet jag la in i mitt inlägg #13 ovan?
    Såg ut som det var typ Dreambox edit program till Skybox S9, kanske det funkar till X5 åxå?

    Länk igen; Edit Skybox S9

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tobbe54 Visa inlägg
    Men kunde du testa länken till edit programmet jag la in i mitt inlägg #13 ovan?
    Såg ut som det var typ Dreambox edit program till Skybox S9, kanske det funkar till X5 åxå?

    Länk igen; Edit Skybox S9
    man måste regga sig för att ladda ned filen...släng upp den här istället så ska jag prova!

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jajko Visa inlägg
    man måste regga sig för att ladda ned filen...släng upp den här istället så ska jag prova!
    OK, ska fixa det, men det blir imorrn

Liknande ämnen

  1. Openbox s9
    Av ixxa i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-06, 14:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss