Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: Dreambox 800 hd se med Logitech harmoni, problem!

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    ehh vadå original fjärren klarar det utan problem ? nu virrar du till det, boxen är forfarande på i standby med original fjärr
    Ni bägge missförstår min fråga. Det är ju exakt det jag vill.. att just boxen är fortfarande i i standby eller på men det har inte funkat så bra. Den har nämligen flertalet ggr gjort tvärtom. Om jag t.ex trycker "watch Tv" så ska samtliga inblandade enheter slås på och vid "all off" ska samtliga in i standby men hittills har min dreambox gjort som den själv velat.. Dvs när jag ska se på tv har den plötsligt satt boxen i standby istället. Å när jag velat sätta alla enheter i standby har den istället slagits på.

Nu har iaf jag fått svar av Harmony support att dom varit in å ändrat något.. å än så länge har den gjort som den ska.
    För när jag försökte fixa detta problem själv så kom avstängningsmenyn upp när boxen blev från standby till on vilket var riktigt irriterande.. hoppas ni förstår mitt problem nu?

Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Tackad
    27 gånger
    konfigurera enheten med harmonyprogrammet (Dreambox), välj enheter inställningar och kör stegen-ändra av/på-inställningar-stäng av enheten när den inte används-fjärren har en av/på-knapp-jag saknar originalfjärrkontrollen, men jag vet vilka kommandon som ska användas-välj power toggle! Kör detta och uppdatera fjärren. Sen är det viktigt att alla enheter är avstängda när du väljer aktiviteten watch tv annars kommer det i otakt, visserligen fixas det med help knappen!!

Liknande ämnen

1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-10-21, 00:55
  2. Dreambox problem
    Av follo1992 i forum Dreambox
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2012-03-25, 11:43
  3. Dreambox Problem
    Av Nordin i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 19:44
  4. Spelratt Logitech wingman force problem
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 21:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss