Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Dreambox 800 hd se med Logitech harmoni, problem!

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Tackad
    1 gånger

Dreambox 800 hd se med Logitech harmoni, problem!

Köpte mig en harmony 650 och tyckte installationen var riktigt smidig för allt men tyvärr stötte jag på problem med en enhet och givetvis Dreamboxen. Av/på funkar inte som det ska. Har någon några tips? Jag provade "help" knappen och det löste problemet temporärt.

Såg en engelsk tråd om att lägga dit flera kommandon så det har jag gjort för både av och på knapp men nu blir jag inte kvitt den där jävla avstängningsmenyn. Dyker upp vid varje start. Den går inte avaktivera för då funkar inte kommandona... Å egentligen äkommandot för onknappen powertoogle x4exit exit. Som står just för att exit av menyn.
    Kanske någon vet vad alla siffer kommandon är? 0-5? Använder mig av fel? Känns jävligt märkligt att jag verkar ensam om detta fel

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmmm.

Men varför stänga av boxen ??? Finns det öht. någon rimlig anledning. Ska man stänga av den så måste det göras från menyn, "power off" på fjärren stänger bara signalen till TVń, men boxen är fortfarande igång (prova surfa till den ex.)
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

Men varför stänga av boxen ??? Finns det öht. någon rimlig anledning. Ska man stänga av den så måste det göras från menyn, "power off" på fjärren stänger bara signalen till TVń, men boxen är fortfarande igång (prova surfa till den ex.)
    Jag menade såklart att boxen ska gå i standby men inte ens det funkar som det ska. ibland när jag trycker aktiviteten "watch Tv" så kan boxen gå i standby istället för att slås på å om jag då försöker fixa problemet genom att följa stegen i knappen "help" så löses detta endast till nästa gång jag byter aktivitet alternativt trycker "all off"

Så med andra ord är det som ett lotteri om boxen är på eller i standby när jag vill se på tv. Å jag hittade kommandon att lägga in för av/på knappen men då kommer avstängningsmenyn upp i starten istället. Den vill jag då få bort med av hjälp av kommandot 2,2 som betyder exit exit men det funkar inte.

Så nu är läget att ha fungerande on/off (av/standby) med avstängningsmenyn eller att icke ha fungerande utan meny.
    Kan inte förstå hur jag kan vara ensam om detta? har googlat som en tok och är ytterst få trådar om dessa problem.
    Har kontaktat logitech å hoppas på svar
    Senast redigerad av hedztrem den 2013-01-23 klockan 06:26.

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmmm.-

Men än en gång, varför ??? Förstår inte vitsen med det ????
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Tackad
    139 gånger
    standby är bara bra för att frisläppa tunern, till ex remotestreamconvert eller webinterface streaming annars finns ingen anledning att sätta boxen i standby, strömförbrukning densamma ca : 13w

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.-

Men än en gång, varför ??? Förstår inte vitsen med det ????
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    standby är bara bra för att frisläppa tunern, till ex remotestreamconvert eller webinterface streaming annars finns ingen anledning att sätta boxen i standby, strömförbrukning densamma ca : 13w
    Jasså? Å jag som trodde standby va ett mycket bättre alternativ... Att ha på boxen å låta den gå varm när man inte ens ska se tv känns för mig lite olustigt. Fast uppenbart ska jag inte bry mig? Isåf slipper jag ju problemen iaf

Liknande ämnen

1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-10-21, 00:55
  2. Dreambox problem
    Av follo1992 i forum Dreambox
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2012-03-25, 11:43
  3. Dreambox Problem
    Av Nordin i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 19:44
  4. Spelratt Logitech wingman force problem
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 21:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss