Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Dream Box till en annan TV.

  1. #1

    Dream Box till en annan TV.

    Hej.

    Jag undrar om det är någon som kan förklara på ett enkelt sätt hur jag kan överföra sändningen från min Dreambox till en annan TV än den TV som Dreamboxen är ansluten till.

    Jag har ju lokalt nätverk i huset med nätverksuttag både vid Dreamboxen och den "andra" TV:n som jag skulle vilja "spegla/tavel" TV.

    Den andra TV sitter i köket och jag vill inte ha någon "ful" Dreambox framme och vill inte kapa hål i något köksskåp för att gömma Dreamboxen och dra fula kablar.

    Så min ide var om det går att spegla från en annan Dreambox i huset och använda Ipod/Iphone som fjärrkontroll.

    Detta är den TV som jag hade tänkt att använda. Har någon lösning på detta. Förklara gärna enkelt har lätt att förstå men lite ute på nya marker.

    http://www.sony.se/product/tv-55-22-...pecifikationer

    MVH Danne

  2. #2
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Enda sättet jag skulle kunna tänka mig är väl ev. med hjälp av en
    Trådlös SCART...
    Hur bra signal och vad det är för räckvid på en sådan vet jag dock inte...

    Om du har en DreamBox HD variant så skulle en Trådlös HDMI kanske fungera.
    Samma gäller dock här, har ingen erfarenhet eller koll på räckvid med mera...

    Slipper du allt vad det heter kablar, kabel dragning och då kan du ställa din DreamBox på lämplig plats (innom räckvidd) för att kunna dölja den...
    Senast redigerad av Minime den 2013-01-23 klockan 11:15.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Ett annat sätt är att använda en liten Android minidator som t.ex. MK808. Den ser ut som en stor USB-sticka och ansluts till TV:n med HDMI. Då kan du streama från Dreambox:en till köks-TV:n och även surfa på köks-TV:n.

    Tyvärr blir det lätt en sladdhärva bakom TV:n även med en sådan för det behövs strömmatning, HDMI-förlängning, USB-mottagare för keyboard eller fjärr m.m.

    Men man får en smart-TV för några hundralappar.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    En raspberry pi funkar på samma sätt, kan ta strömmen från TV.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    ug ock mk modellerna tar ström från usb porten på TV och usb mottagare micro syns ju knappt, men streama HD funkar dåligt, taskig wifi på båda, men dreamfilm går utmärkt
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Ett annat sätt är att använda en liten Android minidator som t.ex. MK808. Den ser ut som en stor USB-sticka och ansluts till TV:n med HDMI. Då kan du streama från Dreambox:en till köks-TV:n och även surfa på köks-TV:n.

    Tyvärr blir det lätt en sladdhärva bakom TV:n även med en sådan för det behövs strömmatning, HDMI-förlängning, USB-mottagare för keyboard eller fjärr m.m.

    Men man får en smart-TV för några hundralappar.

  6. #6
    Hej Tack för era svar.

    Det är en smart TV som jag har. Efter lite efterförfrågningar så ska min TV kunna ta emot detta via webbläsaren. Dock så skulle jag behöva lite hjälp att komma igång.

    Hur gör man.....

    Hur kommer jag åt Dreamboxen. Jag har fått hjälp tidigare när jag ska ha igång Dreamboxen.

    Steg 1.
    Steg 2. osv

    Jag har lätt att förstå dock så skulle jag behöva lite hjälp på vägen.

    Vad jag förstår så ska det fungera på samma sätt som när man kollar/streamar till sin PC. Dock vet jag inte hur man gör det heller.

    //Danne

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Börja med att surfa in på Dreamboxens IP-adress och kolla runt.
    Exakt hur det ser ut beror på vilken modell av Dreambox och vilken image du har.

    Om du inte kan klura ut hur man gör får du återkomma med dessa uppgifter så kanske någon kan hjälpa dig.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Från en dreambox till en annan?
    Av kenq i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-30, 17:23
  2. kort/koder till X-Dream TV?
    Av dabjork i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 22:42
  3. Annan box till canal digital ?
    Av nilla i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-10-07, 15:35
  4. ta med kort till annan box?
    Av pemani i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-04-23, 21:15

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss