Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: IMG till Dreambox DM 800HDSE HD PVR S2 Tuner with Security SIM A8P

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    Det är ingen skillnad på boxen, utan enbart klonat simkort därav fungerar original image idag, i morgon vet vi inte alltså klon-klon
    Då kan jag beställa en sådan och uppgradera min 600S till DM800HD SE och vara supernöjd med resultatet?
    Eller ska jag köpa en 500 HD från lokala butiken istället?
    Är ju en liten prisskillnad, var hittar ni dessa billigast? Vilka risker finns att beställa?
    Många frågor men är lite osäker om jag ska satsa på att beställa, har hört att HD boxarna gör en viss skillanad om man har satellit.

  2. #12
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av headquaker69 Visa inlägg
    Då kan jag beställa en sådan och uppgradera min 600S till DM800HD SE och vara supernöjd med resultatet?
    Eller ska jag köpa en 500 HD från lokala butiken istället?
    Är ju en liten prisskillnad, var hittar ni dessa billigast? Vilka risker finns att beställa?
    Många frågor men är lite osäker om jag ska satsa på att beställa, har hört att HD boxarna gör en viss skillanad om man har satellit.
    Du kan inte uppgradera en DM600 till en DM800, det är helt olika hårdvara.
    HD boxarna ger bättre bild även på icke-HD kanaler p.g.a. HDMI-anslutning, bättre grafikkretsar och att de skalar upp SD-sändningar till HD-upplösning.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Du kan inte uppgradera en DM600 till en DM800, det är helt olika hårdvara.
    HD boxarna ger bättre bild även på icke-HD kanaler p.g.a. HDMI-anslutning, bättre grafikkretsar och att de skalar upp SD-sändningar till HD-upplösning.
    Menar med uppgradering att jag byter ut min gamla DM600 till nya DM800, fysiskt vill säga
    Funderar starkt på att beställa en 800HDSE, verkar vara värt pengarna. Någon som argumenterar emot detta?
    Boxen borde vara lika snabb som min gamla 600 med att byta kanaler på, ha bättre bild, bättre mjukvara, ja den borde vara bättre i allt egentligen, det enda jag oroar mig över är själva kvaliteten på hårdvara, att den inte håller, därför frågor här.

  4. #14
    Vilket postsätt har ni använt er av?

    SFC Shipping (EUEXP (4-12 days)) 288.58SEK
    SFC Shipping (Hongkong DHL (2-7 days)) 286.56SEK
    SFC Shipping (Bulk Registered Air Mail for Hongkong Post (7-20 days)) 318.41SEK
    SFC Shipping (Hongkong Fedex International Economy (3-7 days)) 212.59SEK
    SFC Shipping (EMS (3-8 days))

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2013
    Inlägg
    61
    Tackad
    3 gånger
    Nästan alltid kört med fedex, tycker de funkar bra.
    DM8000 | DM800SE

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av headquaker69 Visa inlägg
    Vilket postsätt har ni använt er av?

    SFC Shipping (EUEXP (4-12 days)) 288.58SEK
    SFC Shipping (Hongkong DHL (2-7 days)) 286.56SEK
    SFC Shipping (Bulk Registered Air Mail for Hongkong Post (7-20 days)) 318.41SEK
    SFC Shipping (Hongkong Fedex International Economy (3-7 days)) 212.59SEK
    SFC Shipping (EMS (3-8 days))
    När jag beställde av Mixeshop (i aug ifjol) så ville jag ha DHL men de hade fått svar ifrån DHL att min adress (norr om S-vall) inte godkänt av DHL så de ändrade till Feedex.
    Tips;
    Det funkade bra förutom att man måste vara hemma och signa paketet, så om du inte är hemma dagtid på vardagar, så ange adressen på jobbet.

    Men sedan hade de missat att skicka en av boxarna som jag beställde så den sista fick de skicka på egen bekostnad så då tog de "china post";
    Den kom aldrig fram!
    Så de fick skicka en ny, då använde de "Singapore post", och ska ta 7-20dagar. Men den fick jag på 4dar!

    Vet inte om detta var till nån hjälp men så kan det gå...

    Tänk också på det stundande Kinesiska nyåret 5/2 - 18/2, då allt kommer att vara stängt typ 14 dar.
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av tobbe54 Visa inlägg
    När jag beställde av Mixeshop (i aug ifjol) så ville jag ha DHL men de hade fått svar ifrån DHL att min adress (norr om S-vall) inte godkänt av DHL så de ändrade till Feedex.
    Tips;
    Det funkade bra förutom att man måste vara hemma och signa paketet, så om du inte är hemma dagtid på vardagar, så ange adressen på jobbet.

    Men sedan hade de missat att skicka en av boxarna som jag beställde så den sista fick de skicka på egen bekostnad så då tog de "china post";
    Den kom aldrig fram!
    Så de fick skicka en ny, då använde de "Singapore post", och ska ta 7-20dagar. Men den fick jag på 4dar!

    Vet inte om detta var till nån hjälp men så kan det gå...

    Tänk också på det stundande Kinesiska nyåret 5/2 - 18/2, då allt kommer att vara stängt typ 14 dar.
    Tack för tipset, otroligt vänligt att dela med er, billigaste alternativet borde kanske fungera bra.

    Innan jag beställer så vill jag ännu en gång fråga er om det är värt det, att boxen är lika bra eller nästan lika bra som en original?
    Ser man någon skillnad utseenede mässigt eller är de exakta koipor?
    Fjärrkontrollen, är den densamma? Ifall fjärrkontrollen går sönder, kan man beställa en original och den kommer att fungera?
    Tullavgifter?

    Ni som beställt tidigare av denna box, hur nöjda är ni, skulle ni göra det igen?
    Senast redigerad av headquaker69 den 2013-01-27 klockan 23:10.

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Har du länk till icke SE versionen?

  9. #19
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av TheSwede1970 Visa inlägg
    Har du länk till icke SE versionen?
    Icke SE-version: http://downloads.pli-images.org/buil...0-20130131.zip

    Superenkelt att hitta på www.openpli.org - testa själv!

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av Jicarala Visa inlägg
    Icke SE-version: http://downloads.pli-images.org/buil...0-20130131.zip

    Superenkelt att hitta på www.openpli.org - testa själv!
    Så ingen v3 till min gamla lodda då :-(

Liknande ämnen

  1. Dreambox DM 800HDSE HD PVR S2
    Av Bengt1 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-01-24, 05:23
  2. Dreambox 800hdSE, Hårddisk
    Av Castro i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 22:42
  3. Marksänd usb tuner till dreambox 7020hd
    Av tonysat99 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-11, 17:17
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-07-22, 11:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss