Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Streama andra tunern

  1. #1

    Streama andra tunern

    Först vill jag bara be om ursäkt eftersom det här säkert har tagits upp redan, men jag har inte riktigt tid att göra min research den här gången. Kommer jobba utomlands ett tag framöver och skulle vilja streama från min 800HD SE till min windows laptop. Grejen är dock att tjejen hemma i tv-soffan förmodligen inte alltid kommer att vilja titta på samma program som jag. Finns det någon lösning där vi kan titta samtidigt fast på varsin tuner? Om det även går att strömma till iPad/iPhone är det ett stort plus (här räcker dock en lösning för LAN). Ytterligare ett litet plus om det går att styra inspelning och uppspelning. Har en sundtek tuner-sticka om någon undrade. Har tittat lite på DVBlink men är osäker på om jag är rätt ute.

  2. #2
    Det var ju inga konstigheter med det där. Löst med DreamStream och Dreambox Live.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-05, 22:48
  2. Problem med ström från tunern?
    Av JJay i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-03, 17:11
  3. DM7020 - tunern på väg att gå sönder?
    Av ralledoo i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 18:44
  4. Är tunern trasig?
    Av card i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 08:54
  5. Tunern kaputt?
    Av Tonny11 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 21:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss