Hej har köpt en 500 hd med den nya fjärren och lagt in openpli 1.0 men får inte fjärren att funka,någon som vet hur?
Hej har köpt en 500 hd med den nya fjärren och lagt in openpli 1.0 men får inte fjärren att funka,någon som vet hur?
Hmmm.
Varför openpli 1.0 ??? Du borde åminstone ta 3.0, och sedan skulle du plockat ut keymap.xml från orginalimagen innan.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
försökt men det går inte
Hmmm.
Klart det går, se bara till att ha den senaste bootloader flashad först (#84), sedan kan du slänga in 3.0
Linux rules!
gjorde det och nu är den död inte ett liv i den
Hmmmm.
Synd.
Då tog du förmodligen fel fil. USB-snöre + Dreamup
Linux rules!
Säkert en clon. Ser du enklast om du både har en mini-usb och vanlig usb-port på baksidan.
För att få igång den igen så måste du köra i rätt bootloader till rätt sim.
Var har du köpt den?
Skickat från min HTC Sensation XL with Beats Audio X315e via Tapatalk 2
Det man inte vet, har man ingen aning om!
den är köpt på digitalboxen.com
Då borde det vara en original. Ladda hem senaste dreamup o kör i ssl84 o sen imagen, precis som matkoh sa.
Skickat från min HTC Sensation XL with Beats Audio X315e via Tapatalk 2
Det man inte vet, har man ingen aning om!
Har 500HD, både clon och original.
För att förbereda ominstallation tänkte jag införskaffa ett "USB-snöre" som Matkoh rekommenderar.
Men vill kolla att man skaffar rätt;
Har alltså mini-usb på båda typer DM500HD. Och dessutom vanlig USB på "Clon" boxarna.
Har inte kollat så noga på den dator jag brukar flasha med (har hittills klarat mig att köra via browser/nätverket), om den har serieport.
Om den har det, köper jag en; Serialkontakt < - > mini-usb, typ en sådan här?
Om den bara har USB; kan jag använda en sådan här (5pin)? Alternativt denna (12pin)
Eller vad använder ni, som kan, för kabel?![]()
__________________________________________________ _________________________________________________
Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a