Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 50

Ämne: Raspberry Pi

  1. #31
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    53
    Tackad
    2 gånger
    En sak är säker, Dryg är jag inte.Men blir lite less om jag inte får fråga om det jag vill, Jag har kört det mesta inom servrar. Men det jag vill ha reda på är varför inte det inte går det jag skrev en hel del trådar tidigare, Skulle jag vilja ha reda om Oscam skulle jag frågat det.Den som är dryg är så fall du som mal om Oscam, Kört igång några oscam servrar så det är inga problem. Fördelen med newcs är i så fall att den funkar oftast rakt av utan krångel. Vilket det lättare blir med Oscam med Just raspberry pi. Om man nu har visat med gul eller blå pil så är man ju tvingad i stort sett till OsCAm. .Men nu är det ju svårt för folk att svara på min fråga för alla mot frågor som blivet i mellan från början till hit...
    Senast redigerad av peppes den 2013-03-12 klockan 17:31.

  2. #32
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jajko Visa inlägg
    det kallar jag fredagsnöje!!! blir allt lite avundsjuk...
    Det va helt underbart
    Men det gick nästan för bra, inget krånglade, familjen han inte ens gnälla! Den har rullat felfritt sen i fredags.
    Måste riva ner allt i helgen och se varför det funkar
    DM800 HD SE • DM800 HD PVR (Klon) • HTPC - OpenELEC

  3. #33
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Sneaky Visa inlägg
    Det va helt underbart
    Men det gick nästan för bra, inget krånglade, familjen han inte ens gnälla! Den har rullat felfritt sen i fredags.
    Måste riva ner allt i helgen och se varför det funkar
    jag har samma "problem"...sitter och pillar med conf och provar nya settings för att få det instabilt och krascha...men icke då...det tuffar på så fint att jag snart kallar oscam+rpi osänkbart!
    min tredje rpi har ikväll fått smaka på raspbmc på usb-sticka+snäll överklockning....riktigt bra fart jämfört med openelec jag provade först...
    ska inhandla snabb sticka imorrn för att speeda upp ytterligare!

  4. #34
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger
    Riktigt kapabel liten krabat! Kommer minns köpa en till
    DM800 HD SE • DM800 HD PVR (Klon) • HTPC - OpenELEC

  5. #35
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    fungerar riktigt bra med raspbmc på usb-sticka och class10 sd-kort...snabb i menyerna och stabil som f*n! trådlöst med wifi-sticka är lika stabilt...streamar hd från nasen utan ett enda lagg!
    xbmc remote till ajfånen/paddan är lite plottrigt, men funkar utan problem det också... har jag glömt nåt? ja...airplay funkar också bra.
    för att vara en riktig budget-mediaspelare/server så rockar den hårt! ...snudd på bättre än mina andra prylar...xtreamer,htpc och en totalt kass android-mediaspelare.
    nästa steg blir väl att docka ihop med arduinoprylar, för att ha ett lärorikt och intressant pyssel tillsammans med lillgrabben...
    (om man nu skulle få lite tid över vill säga, inför våren/sommarens obligatoriska renovering,om & tillbyggnad av kåken)...

  6. #36
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Kör du raspbmc på ett usbminne eller på ett sd-kort?

    MVH


    Citat Ursprungligen postat av jajko Visa inlägg
    fungerar riktigt bra med raspbmc på usb-sticka och class10 sd-kort...snabb i menyerna och stabil som f*n! trådlöst med wifi-sticka är lika stabilt...streamar hd från nasen utan ett enda lagg!
    xbmc remote till ajfånen/paddan är lite plottrigt, men funkar utan problem det också... har jag glömt nåt? ja...airplay funkar också bra.
    för att vara en riktig budget-mediaspelare/server så rockar den hårt! ...snudd på bättre än mina andra prylar...xtreamer,htpc och en totalt kass android-mediaspelare.
    nästa steg blir väl att docka ihop med arduinoprylar, för att ha ett lärorikt och intressant pyssel tillsammans med lillgrabben...
    (om man nu skulle få lite tid över vill säga, inför våren/sommarens obligatoriska renovering,om & tillbyggnad av kåken)...
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  7. #37
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    273
    Tackad
    17 gånger

  8. #38
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Kör du raspbmc på ett usbminne eller på ett sd-kort?

    MVH
    på usb-minne...men sd-kortet måste ändå användas för att boota upp

  9. #39
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jajko Visa inlägg
    på usb-minne...men sd-kortet måste ändå användas för att boota upp
    Vad är fördelen med denna konfiguration då?
    Du går ju miste om en usbport....
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  10. #40
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    systemet blir snabbare, det jag gillar bäst är att det går snabbt som tusan att bläddra i menyerna t.ex.
    utan usb-stickan är det seeegt...
    det finns ju ett usb uttag över...vad mer kan man behöva?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss