Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 26

Ämne: Förmodligen lurad

  1. #1

    Förmodligen lurad

    Köpte en Dreambox 800 HD SE på blocket som jag förmodade var en riktigt, men den var en klon tror jag nu när jag efterforskat lite.

    Visst fan sitter det inte WIFI i en original dreambox? Jävla idiot som orkar sälja kloner..Åh.

    Menmen, om så är fallet, vad behöver jag tänka på. Gällande flashning osv?

    mvh

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger

  3. #3
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    När du startar upp boxen talar den om för dig vilket SIM som sitter i (i displayen), det är utgångspunkten för vad du ska flasha in.
    Images och bootloader hittar du på respektive site:
    Sim 2.10 = dreamoem.com
    Ferrari = 8a8f8.com
    Vilken image du sen ska välja är tycke och smak, jag är rätt nöjd med openpli på mina boxar. Tänk bara på att SSL/bootloader ska flashas in FÖRST
    Multitasking means screwing up several things at once.


  4. #4
    Är riktigt färsk på detta men läser väldigt mycket för studen om detta! Men såvitt jag har förstått så gör en klon även den ett bra arbete även fast det inte är en original?

    Betalade 2500 för den.. Överpris men kanske inte så farligt ändå, kunde väl ha varit värre..

    Har läst mycket bra om openpli, tack för att ni hjälper en riktigt grönis.

  5. #5
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    2500 är ett riktigt jävla rövarpris för en klonbox, de kostar 1000-1200 kr hos ex. mixeshop.

    MEN, det som det alltid tjafsas om på detta forum och många andra, är de lika bra? I min mening Ja, visst finns den bättre och sämre kloner men jag har lyckligtvis undvikit den senare.
    Det enda jag vet brukar vara problem med kloner är fläkten, den kostar inte många ören i klonboxarna och brukar ge sig redan efter någon/några vecka, där kan det vara ide att se över ett alternativ.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  6. #6
    Ja, vad gör man. Jävla skit..

    Men sitter på jobbet nu, men visst är det så att originaldreambox inte har wifi? Tänkte jag skulle mejla snubben, han hade kanske hade blivit lurad själv. Vem vet. Men i annonsen framgick det inte att det var en klon.

    Störande, förmodligen visste han precis vad han gjorde..

  7. #7
    Jaja, smällar man får ta när man inte läser på ordentligt innan inköp. Skit!

  8. #8
    Förresten, hur ser jag vilken sorts klon jag har, om det är en sunray osv?

    Tack på förhand.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2013
    Inlägg
    61
    Tackad
    3 gånger

    Förmodligen lurad

    Ta bort locket och kolla vad för sim det sitter i boxen.
    DM8000 | DM800SE

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2013
    Inlägg
    61
    Tackad
    3 gånger

    Förmodligen lurad

    Har du ett a8p sim så är det ju nästan en original. Bara flasha in senaste openpli eller annan mjukvara.
    DM8000 | DM800SE

Liknande ämnen

  1. Vakuum -Förmodligen fel forum men men...
    Av hoggan i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-30, 15:26
  2. Lurad
    Av sevenofnine i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-04-12, 08:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss