Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 26

Ämne: Förmodligen lurad

  1. #11
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Varför inte starta den och se vad som visas i displayen,
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    2500 är ett riktigt jävla rövarpris för en klonbox, de kostar 1000-1200 kr hos ex. mixeshop.

    MEN, det som det alltid tjafsas om på detta forum och många andra, är de lika bra? I min mening Ja, visst finns den bättre och sämre kloner men jag har lyckligtvis undvikit den senare.
    Det enda jag vet brukar vara problem med kloner är fläkten, den kostar inte många ören i klonboxarna och brukar ge sig redan efter någon/några vecka, där kan det vara ide att se över ett alternativ.
    Om du hittar en 800hd se för 1000 spänn fraktat och klart så e du inte dålig....Har du en sida så köper jag en direkt. Sen kan man ju alltid hoppas att inte tullen stoppar den så det blir ytterligare pålägg. Om man skall köpa en i sverige importerad och klar så ligger dom väl mellan 2200-2500 vad jag har hittat i alla fall.
    Senast redigerad av balob den 2013-02-02 klockan 20:46.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    78
    Tackad
    3 gånger
    Öhhh dum fråga kanske. Vem säljer Orginal SE boxar för 2500:- ??? Blocket förvisso men ändå... Lurad? och nej det är inte WiFi på orginal boxar... Hade det varit det hade du definitivt hatt en Sunray.

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2004
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger
    Man kan köpa en DM 800 SE för ca 1300 med frakt från mixeshop, det funkar bra

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    84
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Hermle Visa inlägg
    Man kan köpa en DM 800 SE för ca 1300 med frakt från mixeshop, det funkar bra
    kan bekräfta. har själv köpt en DM800SE från mixeshop. Funkar kanon. Har för övrigt alltid valt fedex som leverans alternativ och aldrig haft problem med tullen. Hört att man inte ska beställa med DHL. Då dom skickas genom tyskland och dom gillar inte dreambox cloner.

  6. #16
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Citat Ursprungligen postat av balob Visa inlägg
    Om du hittar en 800hd se för 1000 spänn fraktat och klart så e du inte dålig....Har du en sida så köper jag en direkt. Sen kan man ju alltid hoppas att inte tullen stoppar den så det blir ytterligare pålägg. Om man skall köpa en i sverige importerad och klar så ligger dom väl mellan 2200-2500 vad jag har hittat i alla fall.
    http://www.mixeshop.com/new-800se-wi...del_p1139.html
    $158
    Fedex: $34.93
    193,00 USD säljs för
    1 301,09 SEK

    Det var inte speciellt svårt...bara att köpa då.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  7. #17
    Jaja, bara att göra det bästa av situationen. Det var en 2.10 sim på den, så tänkte flasha bootloadern nu för det skulle man göra först, tänkte använda denna http://dreamoem.com/showthread.php?3...00se-from-sim2

    Är jag fel ute?

    Tack på förhand!

  8. #18
    Jag hade nog blivit rätt ledsen om boxen inte hade kommit med wifi för priset.

  9. #19
    Börjar få lite ordning på allt, men har en fråga. När jag ska göra kanalsökning står det "no service" på displayen på min dreambox, jag funderar över om min koppartråd i antennkabel är för tunn så att inte dreamboxen får kontakt? För satfinder verkar inte fungera heller osv.

    Frågan lyder:

    Kan tråden vara för tunn så ingen kontakt blir? Jag har lindat upp stål/ skyddsfolien runt kabeln så det ska "jorda" osv. Eller måste det vara en speciell adapter till när man skruvar in antennen i bak på dreamboxen?

    Hoppas på snabba svar!

    Kan tillägga att jag har fått in satellites.xml osv så söker på thor satelliten..

    /
    Senast redigerad av Havreflarn den 2013-02-05 klockan 18:29.

  10. #20
    Det är en minicoaxialkabel som det kallas, den måste väl gå att koppla direkt in i dreamboxen?

Liknande ämnen

  1. Vakuum -Förmodligen fel forum men men...
    Av hoggan i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-30, 15:26
  2. Lurad
    Av sevenofnine i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-04-12, 08:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss