Det finns ingen logik i att byta LNB. Funkade LNB med TV:n som har dvb-s2 så borde det funka med Dreambox. Troligare är väl att du missat något i inställningarna.
Det finns ingen logik i att byta LNB. Funkade LNB med TV:n som har dvb-s2 så borde det funka med Dreambox. Troligare är väl att du missat något i inställningarna.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Det verkar vara en gammal parabol så har svårt och tro att det är en dvb-s2 lnb på. Men jag talar lite i nattmössan nu, som sagt. Finns det någon guide gällande inställningar på dreamboxen/tuner? Försöker ställa in den men står hela tiden "no service" på den, har ju kört in satellites.xml osv och har läst mycket men hittar inte! För det går väl ändå söka efter kanaler utan programkort i? Går ju inte se på dem förstår jag ju men söka bör väl gå.
haha...kallas felsökning förstår du...haha...nu när vi (äntligen) fått info om att tv:n har inbyggd dvb-s2 så kan vi stryka min teori och istället konstatera skit bakom spakarna...haha!
funkar det i tv:n borde det rimligtvis funka i boxen också...gör om, gör rätt i inställningarna! haha!
edit: såg nu att det är precis vad översteprästen redan svarat, ber om ursäkt för upprepning!![]()
Senast redigerad av jajko den 2013-02-06 klockan 18:20.
Det finns inga särskilda DVB-S2 LNB utan alla LNB funkar. Dessutom borde du kunna ta in DVB-S kanalerna även om det vore så att LNB hindrade DVB-S2. De flesta kanaler sänds fortfarande i DVB-S.
Du ska kunna söka in kanalerna även om du inte har något programkort.
Kolla igenom LNB-inställningarna i boxen. Använd "single LNB" eller något liknande om du bara har ett LNB. Kolla att du har ställt in typ av LNB till "universal". Sedan måste du också ange nånstans att det är Thor-satelliten 0.8W som ditt LNB är riktat mot.
Prova att dra ur tunern och trycka i den igen. Det händer att de glappar.
Okej, får se då. Annars vet jag inte vad det kan vara, finns det någon bra guide du kan tipsa om som kan lära en allt det grundläggande? Köpte hem en annan lnb nu dock, men den kan man ju lämna tillbaka om så vore fallet. Är ju lite dåligt påläst.
Tackar för all hjälp än så länge, kul att ni orkar med att hjälpa en färsking!