Får se ikväll då när jag kommer hem och trycker till tunern om det hjälper, återkommer oavsett.
Är du säker på att det inte beror på lnbn? Eftersom mottagaren är em dvb-s2 och det är en gammal lnb så kanske det inte rullar? Finns inte risken för det? Att lnbn är för sdtv?
Men tänkte på det där någon annan skrev gällande antenn. Läste lite nu om svts kanaler, dem är väl kodade i parabolnätet så därför ska egentligen ett programkort krävas för att kunna se dem? Men samsungserien 7 och uppåt är ju "godkända" av canal digital, så därför kanske inte kortet behövs när man använder parabol, bara en tanke jag hade. Har väldigt svårt att tro att en antenn står på vindenFan, komplicerat det blev.
Senast redigerad av Havreflarn den 2013-02-07 klockan 10:09.
Kan ditt LNB ta emot SD-kanaler så kan den ta emot HD-kanaler, det är ingen skillnad på signalen sett utifrån ett LNB-perspektiv
Alla kanaler i CD's paket är kodade (Utom BBC world news har jag för mig) och kräver programkort, har ingenting med mottagaren att göra, det gäller även SVT.
Däremot finns det ett antal okodade kanaler på Thor som du ska kunna se helt utan programkort, BBC world news, Kanal 10, GOD channel är några exempel.
Multitasking means screwing up several things at once.
Då förstår jag varför det är väldigt konstigt att jag kunde se på svt och de kanalerna innan utan programkort. Hur går det här ihop, det undrar jag..
då får du följa kabeln uppåt och se vart fan den går så du vet vad du gör och inte gör om det är parabol eller vanlig boxer
kolla vart kabeln gå så får du se upp på vinden och titta sen vet du vad som är vad och kan gå vidare![]()