Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 51

Ämne: " No service" vid kanalsökning

  1. #1

    " No service" vid kanalsökning

    Jag gör en ny tråd istället.

    Jo, börjat knåpa ihop dreamboxen nu, dock stöter jag på ett problem då jag ska kanalsöka. Jag har kört in satellites.xml från filarkivet men så fort jag ska söka efter kanaler så står det "no service" på displayen på min dreambox. Det är en dm 800se med openpli. Kan tillägga att markutbudet fungerade perfekt för någon vecka sedan då vi körde antennen direkt i tvn och utan box, så parabolen skall funka. Det enda jag kan tänka på är om kabeln är för tunn? Men funkade ju bra i tvn för en vecka sedan..

    Kör jag i satfinder står det 0 på allting, det finns ingenting.

    Har inget kort i boxen just nu, men borde väl ändå kunna hitta kanaler och se styrkan på signalerna osv.

    Någon som kan något om detta? Jag försöker söka och läsa mig till detta men verkar inte finnas mycket trådar, har jag konfigurerat fel någonstans? Snälla hjälp mig!

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    ööhh vänta lite nu...
    " Kan tillägga att markutbudet fungerade perfekt för någon vecka sedan då vi körde antennen direkt i tvn och utan box, så parabolen skall funka."
    menar du att du tog in markbundet (DVB-T) så tar du ju inte det via parabol, det tar du ju in via vanlig antenn??
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    Omg!!!!!!!

  4. #4
    Nej, det går genom parabol. Sitter ingen antenn på kåken utan enbart en parabol och efter kanalsökning så visade tvn canal digitals utbud, fast kodat då givetvis..

  5. #5
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    men igen då, vad menar du med att "markburet" fungerade med samma uppsättning fast rakt in i tv'n, är det en parabol och inte en riktantenn du har?

    Ditt svar genererade bara mer frågor med tanke på ditt första inlägg för jag får inte ihop det.
    Vem har satt upp parabolen, hur stor är den, vart är den riktad, sitter det bara ett lnb på denna eller har du flera och någon switch.. som sagt många frågor blir det med den utgångspunkten
    Multitasking means screwing up several things at once.


  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Havreflarn Visa inlägg
    Nej, det går genom parabol. Sitter ingen antenn på kåken utan enbart en parabol och efter kanalsökning så visade tvn canal digitals utbud, fast kodat då givetvis..
    nu får du kamma dig! markutbudet kan du INTE ta in med parabol! om du kopplade parbolen direkt till tv:n så har den dvb-s mottagare...men nåt markutbud kan du som sagt aldrig få in med parabol...punkt!

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av jajko Visa inlägg
    nu får du kamma dig! markutbudet kan du INTE ta in med parabol! om du kopplade parbolen direkt till tv:n så har den dvb-s mottagare...men nåt markutbud kan du som sagt aldrig få in med parabol...punkt!
    Haha. Ja, då förstår jag att ni skrattar åt mig, jag får bjuda på den.. Med andra ord får jag byta lnb? Kan någon länka en bra en för dvb-s2?

    Ber om ursäkt, men hoppas på att ni fick er ett skratt!

  8. #8
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger

    Sv: " No service" vid kanalsökning

    Jag är dålig på sattelit men hur kom du fram till att du ska byta lnb för att lösa problemet?

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    parabolen har den ett lnb eller 2 och finns diseq

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    trolling, eller som man sa förr i tiden "ro drag"

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 23:10
  2. ingen "service search" i ny dm500
    Av pacmyc i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-10-13, 19:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss