Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: SVT1HD & Reginala Nyheter

  1. #1

    SVT1HD & Regionala Nyheter

    Har en DM800HDSE som bara visar Stockholms lokala nyheter (ABC) men jag vill se Göteborgs lokala, var/hur ändrar jag detta? Jag har satt NID till 41002 med dreamboxedit men det hjälper inte.
    Senast redigerad av Cre8or1 den 2013-02-06 klockan 21:22.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    78
    Tackad
    4 gånger
    regionala sändningar sänds inte i HD
    | Vu+ Solo 4K Open Pli 6 |

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    292
    Tackad
    25 gånger
    Det är tyvärr så! Jag har hd 1o2 överst och längst ner i listan svt väst i min lista. Har även marksänd tv 4, pga att det är samma där inga lokala nyheter på Sat!

  4. #4
    Gömde kanske tillägga att jag har comhem som kabelleverantör, och om inte regionala nyheter sänds varför syns då ABC?

  5. #5
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    78
    Tackad
    4 gånger

    SVT1HD & Reginala Nyheter

    Jag vet inte hur det är med comhem.... men över satelit sänds inte regionala kanaler i hd pga utrymmesskäl.

    Abc syns för att alternativet är sändningsuppehåll när det är regionala nyheter.

    I marknätet så sänder svt hd regionalt
    | Vu+ Solo 4K Open Pli 6 |

  7. #7
    TV4HD sänder iaf lokala Göteborgsnyheter har jag sett. Så det var därför jag undrade varför SVT1HD sänder lokala Stockholmsnyheter i Göteborg. Men finns det ingen lösning på detta så finns det väl inte, även om det verkar lite konstigt.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Tidigare, kanske fortfarande, på SR P4 på satellit växlade sändningarna mellan olika lokalradiostationer. Synd att det inte görs med TV HD.

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-24, 06:28
  2. Lokala nyheter
    Av islander i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-18, 17:20
  3. Regionala nyheter på SVT
    Av SSIV i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 19:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss