Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Tappar månatligen en handfull kanaler

  1. #1

    Question Tappar månatligen en handfull kanaler

    Hej!
    Jag har en DM500c och kör en Oscam server på Win7 med USB Phoenix-läsare från AD-teknik.

    Ungefär en gång i månaden blir jag av med en handfull kanaler. Det är några barnkanaler, kanal 8 samt ett par andra (är lite osäker på exakt vilka och är inte hemma just nu så kan ej kolla).
    Försöker jag byta till en av de aktuella kanalerna säger Oscam Server-loggen "not found".
    Om jag i detta läge byter till min comhem-box kan jag fortfarande inte se dessa kanaler. Har även testat att låta boxen stå på i flera timmar.
    Förra månaden när detta hände lät jag kortet sitta i comhem-boxen, ringde comhem-supporten som skickade någon slags uppdatering och det fungerade efter en timma. Jag kunde då stoppa tillbaka kortet i USB-läsare och kunde sedan se på kanalerna som vanligt från min Dreambox.

    Nu, en månad senare, händer samma sak igen. Samma kanaler är borta och Comhem skall skicka en uppdatering för att lösa detta.

    Är det någon som vet vad det är som inte fungerar och varför just dessa kanaler? Varför kan jag inte ta emot uppdateringen med läsaren kopplad till Oscam?

    Då det är min sambo som har pratat med Comhem båda gångerna vet jag inte riktigt vad det är för uppdatering som skickats.

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Ta och läs igenom den här wikin:
    http://www.comhit.net/showwiki.php?t...utouppdatering
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Jo men visst. Hade A: { 2 }
    Var det så enkelt?

    Varför försvann bara några få kanaler för mig och inte alla kodade?

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Kewp Visa inlägg
    Jo men visst. Hade A: { 2 }
    Var det så enkelt?

    Varför försvann bara några få kanaler för mig och inte alla kodade?
    Jag vet inte exakt hur Comhem gör med sina uppdateringar eftersom jag inte kör Comhem själv. Men det är tänkbart att de s.k. entitlements gäller till olika datum. Du kan själv se vilka entitlements du har på kortet om du går in i oscams webinterface och klickar på Readers fliken. Sedan får du klicka på ikonen som är den fjärde från höger (ser ut som en fyrkant med en liten nyckel framför).

    Eller också är det så att beroende på vilka kanaler ni tittar på och hur ofta så kanske inte alla entitlements hann bli uppdaterade i tid. Jag vet som sagt inte hur Comhem gör, om de sänder alla entitlements över alla kanaler eller om man måste stå på vissa kanaler för att få entitlements till en viss grupp.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Vackert! Tackar!

Liknande ämnen

  1. Tappar kanaler på viss transponder - tv6
    Av ulfjonas i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-10-16, 06:49
  2. Tappar kanaler DM800
    Av regant i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-12, 21:22
  3. Tappar kanaler
    Av swedane i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-07, 10:04
  4. 500S tappar vissa kanaler tillfälligt...
    Av fulatrix i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-20, 18:56
  5. Tappar vanliga kanaler när...
    Av Jukka-Pekka Kodilainen i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-10, 20:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss