Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 25

Ämne: Quest: Gå från Original FW till OPen RSi

  1. #11
    Jaa du, det här var kinkigt.
    I det här youtubeklippet:http://youtu.be/qhzb2NOF1Dw använder man www.openrsi.org.
    Testa!

  2. #12
    Har testat den oxå. Den hittas, och jag erbjuds tre versioner med olika datum. De laddas hem, men sen får jag bara ett felmeddelande...
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  3. #13
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    21
    Tackad
    1 gånger
    Jag gjorde så här: ladda ner RTi Core v1.1 från filarkivet där följer en manual med. Jag följde den och på slutet när jag använde azup laddade jag upp open rsi istället för RTi. Allt gick bra OPEN rsi är mycket snyggt men jag tycker kanal byten går segt

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    43
    Tackad
    2 gånger
    Du måste köra en patchad img för e2 från usb minne när de är klart så startar boxen om i recumod automatiskt då startar man azup lägern in en ny kernel sedan openrsi.
    Ibörjan kunde man köra via weben men de funkar inte längre så nu måste man köra dena väg om du har org i boxen

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    43
    Tackad
    2 gånger
    La upp patchen i filerkivet under RTi "Official To E2"

  6. #16
    Iller: Hittar inte patchen i filarkivet. Var hittar jag den?
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  7. #17
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    21
    Tackad
    1 gånger
    Patchen följer med när du tar hem RTi Core v1.1 följ instruktionerna som följer med. Patch för orginal -> E2 samt patch för E2 -> orginal är med. Ladda upp RSI på det sista du gör istället för RTI

  8. #18

  9. #19
    Framgång!!!!!! Tusen tack för all hjälp. Är evigt tacksam.

    Sista steget är att lägga in Mgcamd. Någon som vet var man lägger in det? Jag antar att jag inte kan ladda hem det från boxen...
    EDIT: Mgcamd installerat från boxen. Lätt som en plätt...
    Senast redigerad av tobbelobbe69 den 2013-02-11 klockan 17:57.
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  10. #20
    En kompis azbox hd fungerar inte med trådat nätverk!
    Går det att installera enigma 2 över trådlöst eller finns det nåt annat vis att
    få in Openrsi?

    Jag har själv kört med Openrsi i snart ett halvår och tycker det är mycket
    bättre än orginalet!

    Tack på förhand för hjälpen:-)

Liknande ämnen

  1. Original Keymap.Xml till DM500HD
    Av mff04 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-02-01, 09:30
  2. ´Vilka filer från Gemini till Open PLI?
    Av sweepdude i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-06, 16:18
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 06:53
  4. Kopiera från original??
    Av Jouko i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-18, 12:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss