Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 25

Ämne: Quest: Gå från Original FW till OPen RSi

  1. #1

    Quest: Gå från Original FW till OPen RSi

    Jag har tålmodigt legat kvar på original fw sedan inköp av boxen för några år sedan. Känner nu att det är dags att byta image och har förstått att OpenRSi är ett bra val.

    Stöter dock på patrull ganska snart...

    Har installerat AZUp 2.2.7, men jag får meddelandet att jag har gammal Kernel.

    Fråga 1: Hur installerar jag ny kernel? (frågan är numrerad, för jag antar att det kommer att komma fler... ;-))

    Jag misstänker att filer och information om detta fanns på www.azbox.com, men tyvärr är den ju stängd...
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  2. #2
    Om du följer guiden som finns här: http://www.openrsi.org/openrsi/insta...rial-azbox-hd/ , så ska det nog lösa sig.
    Den nya kerneln följer med när du laddar ned ny firmware från samma sida.

    //Korpen

  3. #3
    Har följt den till punkt och pricka, men oavsett vad jag försöker göra med min box i AZUp får jag felmeddelandet "You have OLD kernel in your AXBox !!! You must install NEW kernel first !!!". Jag får inte ens en möjlighet att välja filer att ladda upp till boxen...

    Jag kan heller inte gå in i Rescue mode genom att starta om boxen och samtidigt trycka på Volume+.

    Lite Moment 22 över det.

    Någon som har en idé?
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  4. #4
    Trycker du på Volume+ direkt på boxen? I guiden står det att man ska trycka på fjärren, men det funkar inte för mig.

    Edit: Såg precis att du ska gå från original firmware, då ska du inte starta i rescue mode.

    "If your AZBox HD still has original firmware installed, let it boot and make sure you enable Telnet and FTP service. Also, remember its IP number."

    Senast redigerad av korpen den 2013-02-09 klockan 12:55.

  5. #5
    Har testat Volume+ på både fjärr och box utan resultat.
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  6. #6
    Som jag skrev ovanför så ska du inte boota till rescue mode när du går från original firmware, boota som vanligt och notera ip-adressen.

  7. #7
    IP-adressen har jag full koll på, och när jag använder den i AZUp får jag bara svaret "You have OLD kernel in your AXBox !!! You must install NEW kernel first !!!"
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  8. #8

  9. #9
    Tack Korpen! Tyvärr så föreslår guiden att man ska använda www.neutrino.eu för ny kernel, och den verkar stendöd... Så jag är tillbaka på ruta 0.
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  10. #10
    Nu har jag testat det mesta - negraderat original fw till tidigare releaser, testat tidigare releaser av AZUp... Hur sjuttsingen är det tänkt att man ska få in ny kernel på original-fw?!
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

Liknande ämnen

  1. Original Keymap.Xml till DM500HD
    Av mff04 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-02-01, 09:30
  2. ´Vilka filer från Gemini till Open PLI?
    Av sweepdude i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-06, 16:18
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 06:53
  4. Kopiera från original??
    Av Jouko i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-18, 12:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss