Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Flasha via telnet?

  1. #1

    Flasha via telnet?

    Som frågan i rubriken lyder, kan man flasha en Dreambox (600PVR) med endast telnet?
    Jag får inte kontakt med boxen via DreamUp (där har jag en tidigare skapad tråd) och jag kan inte flasha via webinterfacet (har skapat en tråd om detta också) för att "flashknappen" reagerar inte oavsett vilken browser jag använder.

    Så kan man göra det via telnet eller är det bara att slänga och köpa nytt :-(


  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Ladda ner FlashWizard från filarkivet, det vet jag funkar.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    84
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Buuzzz Visa inlägg
    Som frågan i rubriken lyder, kan man flasha en Dreambox (600PVR) med endast telnet?
    Jag får inte kontakt med boxen via DreamUp (där har jag en tidigare skapad tråd) och jag kan inte flasha via webinterfacet (har skapat en tråd om detta också) för att "flashknappen" reagerar inte oavsett vilken browser jag använder.

    Så kan man göra det via telnet eller är det bara att slänga och köpa nytt :-(

    Hur länge väntade du efter du tryckte på "flashknappen" det kan ta ett tag innan det händer nått. Testa igen med senaste firefox och vänta ett tag. Detta har funkat för mig.

  4. #4
    Fick ingen kontakt med boxen med FlashWizard och nu går det inte att surfa till boxen längre
    Enda kontakten är med telnet...


  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Buuzzz Visa inlägg
    Fick ingen kontakt med boxen med FlashWizard och nu går det inte att surfa till boxen längre
    Enda kontakten är med telnet...

    Vet en som har samma problem nu, har det löst sig?

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Strul med telnet
    Av johabodi i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-10-25, 14:09
  2. telnet
    Av stefanfb i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 23:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss