Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 27

Ämne: IP address till 500 HD

  1. #11
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Varför Gemini ?? Den imagen är död idag, ta OpenPLi istället, så har du alla plugins i menyerna
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Varför Gemini ?? Den imagen är död idag, ta OpenPLi istället, så har du alla plugins i menyerna
    Jag har bara googlat runt, vet inte riktigt vad jag skall ha så försöker bara få det att funka. Jag fick tipset att jag skulle använda OpenPLi istället och försöker nu flasha om. Men jag kan bara flasha via browser för den vill inte connecta genom DreamUP etc, saken är att jag har installerat dreambox Webcontrol, http://gyazo.com/f303ffa4147f35bbadb0f2a33acb892b och jag förstår inte hur jag får bort den, varje gång jag skriver in dreamboxerns ip i browsern kommer jag direkt till denna.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    48
    Tackad
    3 gånger
    Prova nån annan web browser.

  4. #14
    Testat med IE, Chrome och mozilla. Även om d va firefox jag installerade den i. (inte igår man dammade av IE ikonen)

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    om du kör IE brukar trycka på F5 va lösningen, annars får du en cashad sida av webinterfacet
    Citat Ursprungligen postat av henkan91 Visa inlägg
    Jag har bara googlat runt, vet inte riktigt vad jag skall ha så försöker bara få det att funka. Jag fick tipset att jag skulle använda OpenPLi istället och försöker nu flasha om. Men jag kan bara flasha via browser för den vill inte connecta genom DreamUP etc, saken är att jag har installerat dreambox Webcontrol, http://gyazo.com/f303ffa4147f35bbadb0f2a33acb892b och jag förstår inte hur jag får bort den, varje gång jag skriver in dreamboxerns ip i browsern kommer jag direkt till denna.

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    om du kör IE brukar trycka på F5 va lösningen, annars får du en cashad sida av webinterfacet
    F5 refreshar bara sidan jag är på, får alltid upp Dreambox Webcontrol.

  7. #17
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Då är inte boxen i flashmode, håller du in knappen på boxen när du slår på den ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    Då är inte boxen i flashmode, håller du in knappen på boxen när du slår på den ?
    Hade missat att hålla inne knappen, nu vill inte boxen starta. Står bara ingen signal.

  9. #19
    Kom in och allt gick bra med flashningen tills den kom till 25%. Den gick från 1 till 25 på kanske 1-2min, sedan har den inte rört på sig och avbröt å nu startar den inte (~_~)

  10. #20
    kan tillägga att det är en box köpt via cdon så ingen klon

    å lampan på framsidan blinkar grönt och sedan lyser den grönt.
    Senast redigerad av henkan91 den 2013-02-12 klockan 21:53.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss