Hmmmm.
Visst, men om du läser #1 så är hans hemmanät typ: 192.168.2.x, alltså har inte boxen kontakt med routern, och Dream har 10.0.0.x som "internadress" precis som Windoce har 169.x.x.x
Själv använder jag 172.26.240.x på mitt hemmanät.
Hmmmm.
Visst, men om du läser #1 så är hans hemmanät typ: 192.168.2.x, alltså har inte boxen kontakt med routern, och Dream har 10.0.0.x som "internadress" precis som Windoce har 169.x.x.x
Själv använder jag 172.26.240.x på mitt hemmanät.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
jag kanske var lite otydlig men jag menar att jag läser på olika sidor på internet att ipn borde vara inte att den är det i mitt nätverk. Kan tillägga att jag hittar boxen när jag söker på den i webbläsarn, 10.0.0.4. Men kan inte flasha via ipn till dreamup å dylikt
Hmmmm.
Men snälla, DU om någon måste väl veta vad du har för intranät !! Något annat är helt otänkbart.
Linux rules!
Kan min dator men min bror som har satt upp det mesta med nätverket, och han bor ej här mera. Men men, ledsen att jag är lite trög. Lyckades dock flasha via browsern med Gemini img. Skall bara se hur man går tillväga med resten. Finns det ingen guide för hur man gör detta? har kollat på youtube men det är mest för andra sätt, dvs DreamUP och dylikt, vilket inte funkade för mig.
Raspberry Pi /Smargo+ reader
Oscam server
MOVISTAR+ Premium Extra
Canal Digital Familjepaketet
Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E[/h]
Hmmmm.
Varför Gemini ?? Den imagen är död idag, ta OpenPLi istället, så har du alla plugins i menyerna
Linux rules!
Jag har bara googlat runt, vet inte riktigt vad jag skall ha så försöker bara få det att funka. Jag fick tipset att jag skulle använda OpenPLi istället och försöker nu flasha om. Men jag kan bara flasha via browser för den vill inte connecta genom DreamUP etc, saken är att jag har installerat dreambox Webcontrol, http://gyazo.com/f303ffa4147f35bbadb0f2a33acb892b och jag förstår inte hur jag får bort den, varje gång jag skriver in dreamboxerns ip i browsern kommer jag direkt till denna.
Dra ner DCC(installera den också) så kommer du se alla ip nummer, men vad har du för router?
Raspberry Pi /Smargo+ reader
Oscam server
MOVISTAR+ Premium Extra
Canal Digital Familjepaketet
Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E[/h]