vad är för långt avstånd med kabel du klarar 100 m med nätverkskabel
vad är för långt avstånd med kabel du klarar 100 m med nätverkskabel
Jag tycker att det är för långt, blir jobbigt med att dra kabel, fixa lister och så vidare. Hjälp mig huvudfrågan också... Annars hade jag gärna dragit kabel
Prova då med en en löst dragen nätverks kabel, blir det bättre med den så köp den här http://www.kjell.com/sortiment/dator...p-307av-p98554
DM8000 PVR Openpli 8.3
Tack för svaret optimal, testade nyss med lång kabel till boxen och emm blev något bättre, den ligger nu på ca 530 men jag tycker fortfarande ett det är väldigt mycket... Det måste vara kortläsarna som jävlas har haft problem med de förr.
Men varför kan jag klocka de till 600mhz och de slutar funka? Då jag har på 368 mhz så funkar de och koderna skickas till boxarna, men då jag har på 600mhz startas inte boxarna och kodarna skickas inte...
Har sätt på andra forum att det blir bättre att klocka läsarna
Om nån ska ha en chans att svara på din fråga får du faktiskt skicka med rätt så mycket mer info. Vi är inte tankeläsare här...
Du har inte talat om vilken kortserverprogramvara du använder? Du har inte talat om exakt hur du gör när du överklockar? Exakt vilka parametrar ändrar du på? Du har inte skickat med några loggar som visar hur det ser ut innan överklockning och efter överklockning.
Om du hade gjort dig besväret att skicka med all den där infon + annan info som kan vara relevant t.ex. hur gamla korten är eller vilken hårdvara du kör servern på, så kanske någon hade kunnat göra en gissning varför det inte fungerar för dig...
Frågan är fel ställd när den som ska försöka hjälpa till måste skriva en längre uppsats bara för att få fram den info som behövs bara för att börja hjälpa till. En bra fråga innehåller så mycket information redan från början att man snabbt kan gå in och göra en analys och komma med ett svar.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Ok kan ta tiden att skriva mer info... Jag använder mig utav newcs 1.65 på windows och försöker då klocka kortläsarna med hjälp av ad tekniks program som man kan välja för att ställa in kortläsarna på 358, 368 eller 600mhz.
Då jag överklockade med programmet gick jag över till newcs.xml och ändrade mhz till 600 och sedan startar jag programmet. Den kommer sedan inte att kunna starta servern och i newcs står det Setting baud to 9600 och den fortsätter så hela tiden och de vanliga raderna kommer inte upp.. Korten är ca 3-4 år gamla och de har funkar klockrent, utan det är just svarstiden som är väldigt högt.
Kommer lägga upp bilder på newcs.exe senare
Korten för via och CD fungerar inte optimalt med 6MHz, utan de är gjorda för att klockas med 3,58MHz.
Det finns säkert frekvenser som kortet kan överklockas med, men se till att ha bra med kylning, eftersom du riskerar att bränna upp kortchipet med överklockning.
Har du ett långsamt kort, se till att skaffa ett annat kort istället, det är enklare.