Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Bläddring i EPG

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger

    Bläddring i EPG

    Hej.

    Har skaffat en DM800SE och har lyckats föra över de flesta inställningar från min DM800.
    En sak irriterar mig, ett lyxproblem kan man tycka.

    I den grafiska EPG:n går det inte att bläddra sida upp och ned med BouquetUp och BouquetDown utan man måste stega varje kanal med piltangentgerna.

    Har försökt begripa hur jag ska ändra i keymap.xml men gått bet på den uppgiften.DM800SE

    Image är Openpli 2.1.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    för avanserad epg view installera Cool TV guide från plugins
    Citat Ursprungligen postat av micklarn Visa inlägg
    Hej.

    Har skaffat en DM800SE och har lyckats föra över de flesta inställningar från min DM800.
    En sak irriterar mig, ett lyxproblem kan man tycka.

    I den grafiska EPG:n går det inte att bläddra sida upp och ned med BouquetUp och BouquetDown utan man måste stega varje kanal med piltangentgerna.

    Har försökt begripa hur jag ska ändra i keymap.xml men gått bet på den uppgiften.DM800SE

    Image är Openpli 2.1.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Tack för tipset.
    Men - även med Cool så saknar knapparna BouqetUp och BouquetDown funktion på fjärren. Man måste fortfarande stega igenom alla kanaler för att komma till nästa sida.
    Nåt mer tips?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Funkar med CoolTVGuide efter manuell editering av keymap.xml.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss