hehe kabel till kontoret..
För det första har jag testat accessa brorsans från kontoret och det fungerar fin fint och streama därifrån.

För det andra, så får jag bara min interna ipadress i m3u filen när jag försöker öppna den. kan kanske nämna att jag kör på mac på kontoret, men det spelar nog mindre roll då jag testat köra utanför nätverket hemifrån och får samma felmeddelande på windows burken. (win7)

Tror fortfarande på att de är något med portarna, när jag öppnar port 80 mot låt säg min interna är 192.168.1.5 så kommer jag åt webinterfacet genom att surfa mot min externa ipadress. Sen när jag trycker på vlc filen och kör igång den så får jag något fel om att de inte går och nå, och då går den mot den interna ipadressen.

Öppnar jag port 8001 också mot samma ipadress så kommer jag inte ens åt webinterface , som sagt så tror jag , jag gör något fel vid port forwarden. första gången jag öppnar portar så all tips mottages med öppna armar , ironiska kommentarer som milox får ni gärna hålla.

tack!

Citat Ursprungligen postat av cyborgpunte Visa inlägg
@milox

Kul du var där då, kabel hela vägen ..... Varför inte försöka hjälpa honom istället

Förövrigt så är det jag citerar i rad 2 nedan, beroende på box och image.
På kritatiden var det 100% såsom du skriver. Men inte nu längre

Jag kan garantera dig att när jag surfar in på min box från annat nät,
då står min externa adress i m3u filen.

Detta vet jag för jag kollade när en annan nybörjare framhärdade att hans externa stog där,
så jag blev tvungen att prova det, och så var fallet.
Själv har jag inte webport forwardad, finns ingen anledning till det.