Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 25

Ämne: Komma åt Dreambox på annat nätverk?

  1. #1

    Komma åt Dreambox på annat nätverk?

    Hej!

    Jag undrar hur jag skulle bära mig åt för att komma åt min dreambox Dm600 från kontoret?

    Tänkte först med en vpn anslutning mot hemmet men gick bort, orkar inte lägga upp en server.

    Vill kunna köra mot webInterfacet egentligen bara, hade räckt med det.

    Har ni några tips?

    Mvh
    Mårten

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Den första frågan som direkt uppkommer är : VAD vill du kunna göra ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Är det det här du menar?........http://www.comhit.net/content.php/23...B6ver-Internet
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  4. #4
    hej på er !

    Ledsen för min inaktivitet, men jag har kommit så här långt att jag kan komma åt webinterfacet från jobbet, jag ser att boxen är igång, men, när jag väljer och köra på vlc så vill den inte köra igång streamen, lokalt hemma så fungerar det.

    Jag har forwardat port 80 på dreamboxens ipadress i routern, vad mer kan jag ha missat, har även bytt lösenord på webinterfacet så det inte är default.

    har även fixat en hostname på noip , hur får jag detta rätt inställt att inte ipadressen visas utåt eller hur man ska säg , så det är så "säkert" som möjligt.


    tacksam för svar!

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    337
    Tackad
    35 gånger
    Citat Ursprungligen postat av BlackKnight Visa inlägg
    hej på er !

    Ledsen för min inaktivitet, men jag har kommit så här långt att jag kan komma åt webinterfacet från jobbet, jag ser att boxen är igång, men, när jag väljer och köra på vlc så vill den inte köra igång streamen, lokalt hemma så fungerar det.

    Jag har forwardat port 80 på dreamboxens ipadress i routern, vad mer kan jag ha missat, har även bytt lösenord på webinterfacet så det inte är default.

    har även fixat en hostname på noip , hur får jag detta rätt inställt att inte ipadressen visas utåt eller hur man ska säg , så det är så "säkert" som möjligt.


    tacksam för svar!
    Du måste även fowarda streaming porten, brukar vara 8001. Säkert blir det aldrig, kanske me en vpn tunnel eller något. Ett tips är att byta port 80 och 8001 till andra portar då dess är så vanliga att risken är större att man scannas av någon kinesisk eller rysk dator :-P I vissa routrar kan man välja att en valfri port forwardas till 80 och 8001. Annars får man byta i boxen. Lycka till.

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

  6. #6
    hehe misstänkte väl att det var en till dörr som skulle forwardas

    tips på portar som inte blir scannade av fjunga 15åringar i ryssland?

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    337
    Tackad
    35 gånger
    Inget specifikt tips, men här har du "vanliga" portar: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...P_port_numbers undvik dessa
    Jag kör en helt random 5 siffror lång port och inbillar mig att det är säkrare :P

  8. #8
    Ah jag får fan inte rätt på detta,

    Har en netgear wgr614v7 router, har gått in i port forwarding , valt add custom service , gett namn Stream sen starting port 80, och ending port 80 , lagt in dreamboxens ip nummer ( som verkar ha dynamisk ipadress?? så den byter sig).

    Har gjort samma sak som ovan och lagt till en till cusotm service , gett namn stream2 öppnat starting port 8001 och samma på ending port 8001, samt lagt in samma ip nr där med..

    vad gör jag fel?!

  9. #9
    Medlem miloxs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    112
    Tackad
    5 gånger
    Har du en kabel hela vägen till kontoret kan du ju fortsätta försöka... för det första så måste du ju använda ditt externa ip när du är utanför nätverket, öppnar du strömmen direkt från webif så är det din lokal adress och kommer bara fungera inom nätverket. Sen är det tyvärr så att den datamängd som strömmas från DB är alldeles för stor för att det ska fungera bra och du kommer att behöva "transcoda" bildströmmen innan den skickas vidare över nätet (kolla på länken som nicolito hänvisade till)

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    @milox

    Kul du var där då, kabel hela vägen ..... Varför inte försöka hjälpa honom istället

    Förövrigt så är det jag citerar i rad 2 nedan, beroende på box och image.
    På kritatiden var det 100% såsom du skriver. Men inte nu längre

    Jag kan garantera dig att när jag surfar in på min box från annat nät,
    då står min externa adress i m3u filen.


    Detta vet jag för jag kollade när en annan nybörjare framhärdade att hans externa stog där,
    så jag blev tvungen att prova det, och så var fallet.
    Själv har jag inte webport forwardad, finns ingen anledning till det.

    Citat Ursprungligen postat av milox Visa inlägg
    Har du en kabel hela vägen till kontoret kan du ju fortsätta försöka..............
    öppnar du strömmen direkt från webif så är det din lokal adress...............
    Senast redigerad av cyborgpunte den 2013-04-12 klockan 06:22. Anledning: felstavning

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-13, 13:38
  2. Nätverk med dreambox
    Av Boomerang i forum Dreambox
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-01-30, 13:51
  3. [LÖST] Dreambox är inget annat än dyrt skräp!
    Av i forum DGStation
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 22:10
  4. Dreambox - Nätverk
    Av Willom i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 07:44
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 14:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss