Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: AES Key

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Nov 2004
    Inlägg
    20
    Tackad
    6 gånger

    AES Key

    Hej,

    Är det någon som vet om det är någon som lyckats läsa ut AES nycklen? Är det någon som har lagt tid och energi på att försöka?

    /MrFredd

  2. #2
    Trist att det är så tyst kring detta
    Sent from my RM-821_eu_sweden_235 using Board Express

  3. #3
    Ja efter 2011 så blev det knäpptyst.

    Verkar som det kommer uppdaterade listor från andra providers men inte för boxer.
    Hur fungerar det rent tekniskt
    Kommer CAMen med en AES key eller skickas den ut OTA.
    Om den kommer ut OTA hur är den i så fall krypterad, går den att sniffa?

    Om CAMen kommer från fabrik med en AES nyckel,
    skulle man inte kunna ansluta den till en dator och låta den decryptera åt en utan att man vet AES nyckeln.

    Läste någonstans att hela kedjan var krypterad med olika nycklar. boxer <-> CAM <-> viaccess kort <-> TV. stämmer det.

    Vill tilläga att jag bara är nyfiken hur det fungerar. Är intresserad av kryptering.

  4. #4
    Rags32
    Gäst
    Ingen koll på ämnet, men när ni skriver CAMEN, menar ni då modulen? Alltså ta ut en nyckel från en modul?

  5. #5
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Som jag har förstått det hela så skickas nyckeln krypterad via OTA till CA-modulen, där den dekrypteras och lagras.

    Eftersom Boxer har så dåligt utbud/kvalité i förhållande till pris, så är väl inte dom den mest prioriterade operatören att 'knäcka'..
    Jag gav upp Boxer till förmån för CD för några år sedan och jag saknar inte det inte..
    Jag fattar inte varför dom fortfarande har kunder?

    Det enda jag missat är tillgången till Kanal10, men den behövs bara när det är dags för Tre-kronors hockeymatcher.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  6. #6
    Rags32
    Gäst
    Men är det inte så att Moduler avkodar kanaler på helt andra sätt eller har jag fått det om bakfoten. Har för mig att strömmen går igenom modulen för att dekrypteras i stället för att kanalen dekrypteras direkt som den gör i DB. Är det inte lite mer intressant att komma in i Boxers boxar för att se hur det går till samt extrahera nycklar etc. Moduler ska ändå inte fungera på samma sätt...

  7. #7
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Den krypterade TS-strömmen matas till CA-modulen, varpå den returneras okrypterad. Allt sker i CA-modulen (alt. i den integrerade CA-modulen).
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  8. #8
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    26
    Tackad
    1 gånger
    Ja de hade verkligen varit intressant o få tag i en nyckel, alternativt hitta hur man själv kan få tag i en via nått hack.

  9. #9
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Visst har boxen en godkänd Samsung box som liknar H670N för satellit?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2013
    Inlägg
    61
    Tackad
    3 gånger
    Helt riktigt har samsung en liknande box, nu är det ju inte helt säkert att den också använder bussybox.
    DM8000 | DM800SE

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss