rätt CW måste vara inställt annars fugerar de inte
rätt CW måste vara inställt annars fugerar de inte
Nybörjare På allt vadå jag ser ju allt ändå via ticket c+ ...mm
dum fråga vad är CW för något?Ursprungligen postat av Mach 1
Dreambox 600 C
Gemini 4.2
CW är kort för Customer Word pointer. CW är sista byten i PPUA och identifierar en enskild kund i SA gruppen. PPUA = SA(3 bytes)+CW(1 byte).
Fake koder skickas till en eller flera i SA gruppen. Valida PPUA (rätt CW) får bara de riktiga koderna och inga fake. Om ett kort struntar i CW och tar allt som kommer in för SAt blir det "röd ruta".
/Spock
Har just gjort ett guldkort med geo34CW med morphex 3.7 och det verkar som om det även öppnar PPV, eller har jag sån otur att dom inte kör med UA just nu på PPV Film...någon som vet om detta stämmer???
De kör inte UA på PPV-Film just nu..
Så du har tur...
För det går inte att remote ett geo34CW kort.
Mvh Hoqqe
Nu funkar det iaf..
Jo jag försökte göra det nu.Ursprungligen postat av Razormaid
Resultat:
"Menyn är låst, försök igen om 24h"
:twisted:
Med ta bort menar du verkligen ta bort eller byta ut allt mot nollor???
Ursprungligen postat av frozen
CaveMan skrev:
Det e inte fel på koden...Jo jag försökte göra det nu.
Resultat:
"Menyn är låst, försök igen om 24h"
Har du kollat under våra guider på fjärguide, comhem, sagem, sagem-remfix???
Där står hur du ska göra för att undvika o låsa menyn i 24h
Hej!
Jag har läst en massa inlägg om det här med CW och att skapa AU kort med Geo34CW i MorpHex för att slippa fakekoder. Vissa verkar få det att funka andra inte. Men ingen verkar veta varför? Det verkar vara en allmän förvirring. Däremot skrev:
och:Ursprungligen postat av [Evil_Whore
vilket jag tolkar är någon sorts inställning man kan göra när man skapar ett sånt där au kort med Geo34CW i MorpHex. Jag fattar dock inte alls hur man skall göra. Är det någon som i klartext kan för klara hur det fungerar och ligger till med allt det här??Ursprungligen postat av Mach 1
THANX all