Sidan 9 av 17 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista
Resultat 81 till 90 av 168

Ämne: "Röd Ruta" = ComHem Skickar ut Fakenycklar

Gäst
    Vänligen läs tidigare inlägg i samma tråd.

T ex:

CW är kort för Customer Word pointer. CW är sista byten i PPUA och identifierar en enskild kund i SA gruppen. PPUA = SA(3 bytes)+CW(1 byte).

Fake koder skickas till en eller flera i SA gruppen. Valida PPUA (rätt CW) får bara de riktiga koderna och inga fake. Om ett kort struntar i CW och tar allt som kommer in för SAt blir det "röd ruta".
    /Spock

Hej!

Visst jag har läst det där:

Citat:
    CW är kort för Customer Word pointer. CW är sista byten i PPUA och identifierar en enskild kund i SA gruppen. PPUA = SA(3 bytes)+CW(1 byte).

Fake koder skickas till en eller flera i SA gruppen. Valida PPUA (rätt CW) får bara de riktiga koderna och inga fake. Om ett kort struntar i CW och tar allt som kommer in för SAt blir det "röd ruta".

men det gjorde jag redan innan jag skickade mitt inlägg. Det där är bara hookuspookus för mig. Det kanske förklarar hur det fungerar rent tekniskt med CW, så på den punkten är min fråga besvarad men inte hur man gör för att det skall bli rätt med CW i realiteten. Ska man in och editera sin färdiga Geo34CW på något sätt med något program???? Jag inser att jag är newbie på det här men många svara i detta forum är väldigt kryptiska!

Gäst
    @phalexbu

Om du önskar lära dig kan du läsa informations avsnittet om PPUA under guider. http://guider.comhit.net/comhit.html det beskriver grundprinciperna för addressering av kort och förklarar samtidigt kärnan i de problem som somliga har med fake koder.

/Spock

PS. Informations avsnittet är behäftat med vissa detaljfel och kunde möjligen kompletteras med principen kring fake koder men som insteg är det ok. DS

Hej!

När jag gör geo34cw filer så fungerar den inte alls med comhem.

Står: "röd ruta" Kortet kan inte läsas.

Är det något man måste ändra på provider filen för att det ska fungera att göra cw fil ?

Smurf1975
    Gäst
    Börjar tröttna på Comhem nu!!! De verkar ha lyckats

geo 34cw fungerar perfekt......

Ville bara säga att geo34cw + sa+00 fungerar perfekt till comhems fake koder.Så ni som har problem testa detta....

hälsningar nisse 213

Re: geo 34cw fungerar perfekt......

Citat Ursprungligen postat av Nisse213
    Ville bara säga att geo34cw + sa+00 fungerar perfekt till comhems fake koder.Så ni som har problem testa detta....

hälsningar nisse 213
    Det ända som inte funkar är att remota in PPV koderna.

//Hoqqe
    Här finns Guider & Filer
    REGLER för forumet
    Alla frågor du har ställ dem i forumet. Inte i PM.

Hmm verkar som mina PPV kanaler har hoppat igång igen. Märkte det först i går natt och dom funkar fortfarande nu. Någom mera som dom har hoppat igång för?

/Magnus

Okej...

verkar som en del har strul, så här gjorde jag:

- skaffade en provider.txt från mitt orginalkort med mkextract
    - startade Morphex, och valde geo34cw i listan
    - valde ppua, inte sa+00
    - drog provider.txt till morphex och vips fick jag två hex filer (ligger i samma katalog som morphex som default)
    - "brände" ett guldkort med de två hexfilerna (eeprom & pic) med mp3.5
    - sen i med kortet i boxen, på med canal+ och väntade i 10 minuter, sen hoppade det igång.

Hoppas ni får det att fungera...

MVH/ x-iTe

Går det med gammal orginalkort också?

Liknande ämnen

1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 20:34
  2. [LÖST] Skillnad mellan "Comhem Slipstream" och "Com
    Av santiago_99 i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-10-23, 17:08
  3. Dålig lösning på "röd ruta"
    Av Macke i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-05, 10:41
  4. Comhem boxar!!Malmö""""
    Av musse64 i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 10:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss