Sidan 12 av 17 FörstaFörsta ... 21011121314 ... SistaSista
Resultat 111 till 120 av 168

Ämne: "Röd Ruta" = ComHem Skickar ut Fakenycklar

Slå in kod för att göra au kort till remote

har lite frågor kring det här med att slå in en kod för att göra om sitt kort från au till remot. Först innebär remote att man får slå in koder igen för att kunna se det olika kanalerna? För det andra går det sen, om man vill slå in en annan kod för att gå tillbaka till au? eller förstörs det i samma veva? Mycket tacksam för svar

Enda sättet och få tillbaka AU är att bränna om kortet.

Mitt kort började funka igen häromdan. De måste ha slutat att skicka fakekoder till den serien mitt kort tillhör!?

vad händer om man skriver in dom koderna som gör så att det blir ett remotekort. PPV funkar för mig och alla andra kanaler men inte canal + och tv 1000.

Gäst
    Andra koder. Du saknar dessa på ditt kort, remota in dom med...

/Spock

tessk
    Gäst
    Hej
    vad exakt innebär det att mk förstörs och är det enda man behöver göra är att mata in den koden Ni skriver om och sen e det klart?
    Tacksam för svar! :roll:

den frågan har typ besvarats en 50 gånger just i denna tråden...

om du läser lite så kommer du förstå alltt

tessk
    Gäst
    Jaha då har man så gott som läst igenom hela forumet och inte direkt hittat några "självklara" svar,, försökte knappa in den koden som gör ett au till ett remote och sen knappa in koderna som vanligt men den röda rutan trivs nog dät den är för den försvinner inte har jag gjort helt fel eller är det något man ska tillägga????

Tacksam för svar #förrvirrad# :roll:

Gäst
    vad exakt innebär det att mk förstörs och är det enda man behöver göra är att mata in den koden Ni skriver om och sen e det klart?
    Multimac koden lägger in 00 00 00 00 00 00 00 00 på mk01. När kortet dekrypterar EMM med denna felaktiga nyckel blir resultatet blir att hash:en inte stämmer och kortet skriver inte in op nyckeln som låg med.

Varför det inte funkar för dig kan bero på en myriad av anledningar. Vilka index har du remotat in? PPV använder 0C, Tv1000,C+ använder 09 och övriga 08. Är samtliga remotade?

/Spock

Fungerar var tredje minut

Hejsan,
    Mitt GK AU kort fungerar bra, men C+ och TV1000 fungerar ca 3 minuter, röd ruta ca 3 minuter, fungerar 3 minuter, röd ruta 3 minuter osv.
    Vad kan beror detta på? Comhem kan väl inte slänga ut nya nycklar så pass ofta (fake eller inte) och hur kan det komma sig att det är ett så återkommande mönster?
    C+ Zap fungerar hur bra som helst, tillsammans med PPV Film.
    PPV Sport fungerar ju inte alls... Måste hitta lösning...

Tack på förhand!
    Anders

*ihopklistrat med rätt inlägg*

Liknande ämnen

1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 20:34
  2. [LÖST] Skillnad mellan "Comhem Slipstream" och "Com
    Av santiago_99 i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-10-23, 17:08
  3. Dålig lösning på "röd ruta"
    Av Macke i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-05, 10:41
  4. Comhem boxar!!Malmö""""
    Av musse64 i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 10:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss