Sidan 14 av 17 FörstaFörsta ... 41213141516 ... SistaSista
Resultat 131 till 140 av 168

Ämne: "Röd Ruta" = ComHem Skickar ut Fakenycklar

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tessk
    Sitter fortfarande som ett frågetecken hoppas det finns någon där ute som kan hjälpa mig..
    Ska man köpa nytt kort och vilket är bäst isåfall?
    Eller kan jag få igång mitt gamla med någon kod eller något???
    :roll: :shock: :roll: :shock: :roll: :shock: :roll: :shock: :roll: :shock
    :
    Du kan antingen göra om ditt GK till Remote, eller så kan du köpa ett funcard och göra AU av det.

Skaffa dig ett Funcard med slipstream. Har haft mitt i 3 månader och det funkar alldeles utmärkt.

Samtliga kanaler uppdateras förutom PPV där du knappar in koderna.

Citat Ursprungligen postat av carna27
    hur fick du bort den röda rutan på dom andra kanalerna arborst
    Jag lämnade det för att få det ombrännt. Tyvärr vet jag inte vad man gjort. Men det är ett guldkort Au/remote fortfarande. PPV film fungerar men inte ppv sport. Men det är väl bara att få det ombrännt igen antar jag när man vet vad det lilla felet är. :smile:

Armborst

tessk
    Gäst
    :roll: :shock: :roll: :shock: :roll: :shock: :roll: :shock: :roll: :shock: Skulle gärna vilja göra det till ett remote har knappat in de koder som står på denna sidan men det funkar inte bättre för det kan jag gjort fel ska man stå på någon särskild kanal osv
    Tacksam för svar

Citat Ursprungligen postat av alvar
    Skaffa dig ett Funcard med slipstream. Har haft mitt i 3 månader och det funkar alldeles utmärkt.

Samtliga kanaler uppdateras förutom PPV där du knappar in koderna.
    Hej ALVAR! Jag är intresserad av att skaffa ett funcard med slipstream. Men vad är egentligen slipstream? Finns det någon sida som beskriver vad det är? Är det något speciellt funcard man behöver eller går det bra med vilket som?? Och hur gör man sen när man gör ett funcard med AU och slipstream? Vore tacksam för svar om du pallar =)

/phalexbu

Nu funar canal plus och tv 1000 igen nån som vet varför, jag vet inte iallafall.

@phalexbu

Funcard med Slipstreamfiler gör att du slipper den "röda rutan". :P

Ett Funcard har mer minne än vad ett GK har. Sen kan du även se via FK vilken nyckel de kör på.

Att göra ett FK är lika enkelt som ett GK. Kör din providerfil genom Morphex som vanligt, men välj Funcard (Slipstream).
    Vips, så har du 3 filer att bränna.

Allt blir AU förutom PPV. Dessa knappar eller bränner du in på kortet.
    Väljer du att knappa så hoppa inte i taket för att boxen säger "felaktig bekräftelse", skit i det och knappa in resterande koder.

Och där kom PPV också. :wink: :lol:

Citat Ursprungligen postat av alvar
    @phalexbu

Funcard med Slipstreamfiler gör att du slipper den "röda rutan". :P

Ett Funcard har mer minne än vad ett GK har. Sen kan du även se via FK vilken nyckel de kör på.

Att göra ett FK är lika enkelt som ett GK. Kör din providerfil genom Morphex som vanligt, men välj Funcard (Slipstream).
    Vips, så har du 3 filer att bränna.

Allt blir AU förutom PPV. Dessa knappar eller bränner du in på kortet.
    Väljer du att knappa så hoppa inte i taket för att boxen säger "felaktig bekräftelse", skit i det och knappa in resterande koder.

Och där kom PPV också. :wink: :lol:
    Hej Alvar!!!

Tack för ditt svar, jag tror jag fattar hur det ligger till nu. Det ska definitivt testas det här. Jag har bara två små teknikaliteter kvar som jag undrar över:

1, När man skapar filerna i Morphex skall man använda sig av PPUA eller SA+00 och skall man använda Yes, No eller Random på frågan Insert UA/serial?

2, Går det bra med vilket funcard som helst t ex ett med kretsen 24LC64, alltså ett Wafer Funcard 24LC64??

Tack mannen!

/phalexbu

Har com hem slutat att skicka ut fakenycklar eller. Nån som vet

masse08
    Gäst

Re: Fungerar var tredje minut

Citat Ursprungligen postat av andehans
    Hejsan,
    Mitt GK AU kort fungerar bra, men C+ och TV1000 fungerar ca 3 minuter, röd ruta ca 3 minuter, fungerar 3 minuter, röd ruta 3 minuter osv.
    Vad kan beror detta på? Comhem kan väl inte slänga ut nya nycklar så pass ofta (fake eller inte) och hur kan det komma sig att det är ett så återkommande mönster?
    C+ Zap fungerar hur bra som helst, tillsammans med PPV Film.
    PPV Sport fungerar ju inte alls... Måste hitta lösning...

Tack på förhand!
    Anders

*ihopklistrat med rätt inlägg*
    Är det någon som har lösningen på detta ??
    Mvh Masse :roll:

Liknande ämnen

1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 20:34
  2. [LÖST] Skillnad mellan "Comhem Slipstream" och "Com
    Av santiago_99 i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-10-23, 17:08
  3. Dålig lösning på "röd ruta"
    Av Macke i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-05, 10:41
  4. Comhem boxar!!Malmö""""
    Av musse64 i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 10:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss