Sidan 15 av 17 FörstaFörsta ... 51314151617 SistaSista
Resultat 141 till 150 av 168

Ämne: "Röd Ruta" = ComHem Skickar ut Fakenycklar

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger

Re: Fungerar var tredje minut

Citat Ursprungligen postat av masse08
    Citat Ursprungligen postat av andehans
    Hejsan,
    Mitt GK AU kort fungerar bra, men C+ och TV1000 fungerar ca 3 minuter, röd ruta ca 3 minuter, fungerar 3 minuter, röd ruta 3 minuter osv.
    Vad kan beror detta på? Comhem kan väl inte slänga ut nya nycklar så pass ofta (fake eller inte) och hur kan det komma sig att det är ett så återkommande mönster?
    C+ Zap fungerar hur bra som helst, tillsammans med PPV Film.
    PPV Sport fungerar ju inte alls... Måste hitta lösning...

Tack på förhand!
    Anders

*ihopklistrat med rätt inlägg*
    Är det någon som har lösningen på detta ??
    Mvh Masse :roll:
    Har du överhuvudtaget läst igenom detta klistrade inlägg?
    SKAPA ett Remote-kort eller köp ett funcard står det säker på 294324 ställen.

Mitt funkar nu iallafall och det känns underbart. Fråga mig inte vad jag gjort men jag har slagit in lite olika koder och nu funkar det.

Lyrkan
    Gäst
    Får upp kortfel då jag slår på min box. Har ett AU-guldkort. Vart hittar man filer för att bränna om det. Vill se hockeyn ikväll.

Citat Ursprungligen postat av phalexbu
    Citat Ursprungligen postat av alvar
    @phalexbu

Funcard med Slipstreamfiler gör att du slipper den "röda rutan". :P

Ett Funcard har mer minne än vad ett GK har. Sen kan du även se via FK vilken nyckel de kör på.

Att göra ett FK är lika enkelt som ett GK. Kör din providerfil genom Morphex som vanligt, men välj Funcard (Slipstream).
    Vips, så har du 3 filer att bränna.

Allt blir AU förutom PPV. Dessa knappar eller bränner du in på kortet.
    Väljer du att knappa så hoppa inte i taket för att boxen säger "felaktig bekräftelse", skit i det och knappa in resterande koder.

Och där kom PPV också. :wink: :lol:
    Hej Alvar!!!

Tack för ditt svar, jag tror jag fattar hur det ligger till nu. Det ska definitivt testas det här. Jag har bara två små teknikaliteter kvar som jag undrar över:

1, När man skapar filerna i Morphex skall man använda sig av PPUA eller SA+00 och skall man använda Yes, No eller Random på frågan Insert UA/serial?

2, Går det bra med vilket funcard som helst t ex ett med kretsen 24LC64, alltså ett Wafer Funcard 24LC64??

Tack mannen!

/phalexbu
    1) Om filerna du har är från ett orgkort, ska du köra PPUA och Insert Seriel=Yes.

2) Wafer Funcard 24LC64 går alldeles utmärkt.

Tack för all hjälp alvar! Nu ska det testas!

/phalexbu

d3f3nd3R
    Gäst
    Nån som vet var man kan hitta morphex 3.7 ??
    ja har bara en gammal version

finns på filsidan

http://guider.comhit.net
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

Citat Ursprungligen postat av Skyldig
    Har iaf testat att trycka in alla koder med snabbt tryck på retur efter. Ändå funkar det inte. Kan man på något sätt testa om man har lyckats få bort AU?
    Verkar inte som att han fått något svar på detta.
    undrar själv detta så om någon kunde ge ett bra svar.
    Har GK och Sagem Box.

MVH HDS

GK och AU

:lol: Efter att ha läst på olika forum så verkar det fungera för mig. Det behövs 2 provider från olika originalkort och geo34 custwppic från hexan.
    Man tar ppua+sa från ett kort och mk från det andra och sätter ihop med secanix. Använd sedan multiprog och programmera med.
    puh vilket jobb..

hoppas ni lyckas oxå (PS fråga inte om mk eller något annat svarar inte) :wink: :wink: :wink:

GEO34CW

Sedan jag gjorde mitt gukdkort från en GEO 34CW fil har det daterat upp alla kanaler även filmkanalerna....det har fungerat prickfritt...startade från början med en tom providertext.....
    klarte

Liknande ämnen

1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 20:34
  2. [LÖST] Skillnad mellan "Comhem Slipstream" och "Com
    Av santiago_99 i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-10-23, 17:08
  3. Dålig lösning på "röd ruta"
    Av Macke i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-05, 10:41
  4. Comhem boxar!!Malmö""""
    Av musse64 i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 10:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss